Forbes Israel Logo

ניסוי במכוניות העתיד – מדברות אל הנהג ולא עושות תאונות

רכבי העתיד כבר כאן: משרד התחבורה של ארה"ב עורך בימים אלה את אחד הניסויים החשובים ביותר בתחום כלי הרכב כיום, במסגרתו עולים על הכביש כ-3,000 כלי רכב המצויידים בטכנולוגיות חדשניות לתקשורת בין מכוניות.

תעשיית הרכב העולמית עובדת על פיתוח טכנולוגיות תקשור בין רכבים כבר הרבה זמן, אולם הניסוי הנערך בימים אלה הוא הגדול ביותר בתחום שמנסה לבדוק את תפקודן של המערכות החדשניות במציאות על הכביש. לדברי שר התחבורה האמריקאי, ריי לאהוד, "זהו יום גדול לתעשיית הרכב, במיוחד לתחום הבטיחות". לטענתו, הניסוי שהושק באוניברסיטת מישיגן אמש מציג טכנולוגיה חדשנית שעשויה לשפר באופן משמעותי את רמת הביטחון והיעילות של הנסיעה.  
בעתיד, יוכלו המכוניות לתקשר ביניהן וכן לקלוט מסרים מהכביש עצמו, מתמרורים ושלטים ובכך יקטינו את הסיכוי לתאונות דרכים. לדברי מייק שולמן, המנהל הטכנולוגי של מחלקת הבטיחות בחברת פורד, "אנשים מתייחסים לכלי רכב אינטלגנטים כאל מדע בדיוני, אך האמת היא שזה הרבה יותר הגיוני ממה שזה נשמע". לדבריו, בעתיד מכוניות יתקשרו בעיקר בינן לבין עצמן, מבלי שבני האדם ישימו לב לכך, מלבד כאשר צריך יהיה להזהירם מפני סכנות על הכביש. 

מכוניות מדברות זה לא מדע בדיוני | צילום מסך מתוך הסדרה "אביר על גלגלים"

הניסוי המהפכני שהושק אמש יימשך כשנה. הרכבים המשתתפים בניסוי, שניתנו לחוקרים על ידי יצרניות רכב, ביניהן פורד וג'נרל מוטורס, ישלחו ויקבלו מסרים אודות מיקומם, מהירותם וכיוון נסיעתם. כמו כן, הרכבים יוכלו גם לקבל הודעות ברשת Wi-Fi לגבי התחלפות צבעי הרמזורים על הכביש, אזהרות לגבי עיקול מסוכן בדרך ושינויים נוספים בתנאי הנסיעה. 

במקרה של סכנה בעת הנסיעה, המסרים ייתורגמו באופן מיידי להודעה שתועבר לנהג. כתוצאה מכך בעתיד יוכל הנהג להימנע מהתנגשות עם רכבים אחרים שנכנסים לנתיב הנסיעה שלו באופן מפתיע, כאשר הוא אינו מסוגל להבחין בהם מזוויות הראייה שלו. 

אחת המטרות העיקריות של הניסוי היא לסייע לרגולטורים ולייצרני הרכב לגבש סטנדרטים קבועים שיאפשרו לכל סוגי הרכבים לתקשר ביניהם באותה שפה. כמו כן, בחברת ג'נרל מוטורס מקווים כי בזכות הניסוי ייקבע לוח זמנים להשקת הטכנולוגיה המחדשנית ברחבי העולם. ההערכות הן שחמש שנים לאחר השקת הטכנולוגיה היא תהיה זמינה ללקוחות בכל מקום.

צפו בסרטון ההדמייה של חברת פורד: 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.