Forbes Israel Logo

ניצב ארביב פרש מהמשטרה עקב פרשת פינטו: "לא אשלים עם הסחיטה המסוכנת"

ניצב מנשה ארביב, אשר פיקד על יחידה להב 433, ויצא לאחרונה לחופשה כפויה לאחר חשיפת פרשת הרב פינטו, הודיע הערב (א') באופן רשמי על פרישתו ממשטרת ישראל. ארביב הודיע על עזיבתו במסיבת עיתונאים שכינס במשרד של עורכי דינו בת"א.

"אינני יכול עוד להשלים עם התנהלותה של המערכת המשפטית, שהייתי חלק נפרד ממנה לאורך השנים, מערכת שכעת מגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות", אמר ארביב.

"כידוע, פניתי מספר פעמים ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמפכ"ל – שאני חייב לומר לו ולשר לביטחון פנים תודה על הגיבוי והתמיכה, ולא רק באירוע הנוכחי – אלא לאורך כל התקופה. דרשתי כי יזמנו אותי לבדיקה או חקירה – כדי שאתייחס לכל טענה, אם קיימת כזאת כלפי. כחודש ימים אני שוהה בביתי על חשבוני, על מנת לאפשר כל בדיקה, אך איש לא פנה אליי ואיש לא ביקש לשמוע את גרסתי".

ארביב ביקר בדבריו את התנהלות המדינה ויחסה הבעייתי כלפי הרב פינטו: "מתברר כי אדם שכולכם יודעים במי מדובר, החשוד בפשעים חמורים וכתב אישום חמור תלוי ועומד נגדו, פנה ליועמ"ש והמציא מידע כוזב על מנת לחמוק מהעמדתו לדין. בטרם נבדק הדבר, ומבלי שהתקבלה גרסתי, מוכנה הייתה המדינה לשקול מתן חסינות לחשוד".

לאחר הדברים הקשים, אמר ארביב כי אינו יכול לשאת עוד את התנהלות העניינים, והודיע: "החלטתי הערב שלא להמשיך ולהשתתף במשחק הזה. כקצין משטרה ומפקד בכיר לא אשלים עם מהלכים אלה. בחרתי לעצור את מחול השדים ולמנוע את המשך הסחיטה המסוכנת, ולפרוש ממשטרת ישראל לאחר 36 שנות שירות".

עם זאת, בסיום דבריו הדגיש ארביב: "אני מצפה ועדיין מבקש, כפי שביקשתי מהמפכ"ל, לזמן אותי ליועמ"ש ולפרקליט המדינה כדי להשמיע את גרסתי, ואין לזה שום קשר לפרישתי. אני עוד אמצא את דרכי להמשיך ולשרת את הציבור כפי שעשיתי במהלך כל שנות חיי".

כזכור, נחשד ארביב בעבירות של טוהר המידות ובכך שקיבל טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב יאשיהו פינטו בעת שכיהן כנספח המשטרה בארה"ב. הבדיקה בעניינו של ארביב נפתחה בעקבות מידע שנמסר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה מעורכי דינו של פינטו.

הרב יאושיהו פינטו | מתוך ויקיפדיה

חשיפת הפרטים נעשתה על ידי ה- FBI במסגרת חקירה שהתנהלה מעבר לים בעקבות תלונה שהגיש הרב פינטו בגין סחיטה. במסגרת אותה פרשה עלה החשד כי גורמים אמריקאים עומדים מאחורי ניסיון לסחוט מהרב פינטו סכומים הנאמדים במאות אלפי דולרים. הרב פינטו קיבל מעמד של עד מוגן וה-FBI המשיך בחקירה כדי להתחקות אחר חשודים.

במהלכה של החקירה זיהו, על פי החשד, החוקרים האמריקאים תנועות והעברות כספים מחשבונו של הרב פינטו. אז עלה החשד למתן שוחד לשני קציני משטרה בכירים, ובהם תנ"צ אפרים ברכה, המכהן כיום כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

על פי החשד, פינטו ביקש מתנ"צ ברכה, שנמנה על מקורביו, להעביר אליו מידע על חקירה שהתנהלה בעבר נגד כמה ממקורבי הרב ועמותה שבשליטתו. בתמורה העביר פינטו לקצין המשטרה סכום כסף נכבד. תנ"צ ברכה מיהר לדווח על כך לממונים עליו וחקירה נפתחה נגד הרב.

אלא שהרב פינטו טען בחקירתו כי לא ניסה לשחד את תנ"צ ברכה, וכי בין המשפחות קיים קשר ישיר וארוך. את הכספים, טען, העביר כתמיכה במשפחת ברכה מתוך יחסי החברות ביניהם.

אז עלה בפרשה גורם נוסף הקשור לשר בכיר לשעבר במדינה, שעל פי החשד נתבקש על ידי הגורמים האמריקאים, בשל קשריו ההדוקים עם הרב פינטו, להשפיע עליו שלא ירבה במסירת פרטים או בדיווח על פרשת הסחיטה הנחקרת על ידם – בשל חשדות שעלו בגין אותה פרשה ומעורבים בה לכאורה.

 

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.