Forbes Israel Logo

נכנסת למשחק: מיקרוסופט סיכמה על רכישת חטיבת הסלולר של נוקיה

פחות משבועיים מאז ההודעה על עזיבת מנכ"ל החברה סטיב באלמר, הודיעה הבוקר מיקרוסופט על צעד משמעותי נוסף: ענקית התוכנה האמריקאית סיכמה על רכישתה של חטיבת הסלולר של חברת "נוקיה" עבור 7.2 מיליארד דולר: 5 מיליארד עבור החטיבה עצמה, ו2.2 מיליארד עבור הפטנטים שרשמה החברה הפינית על שמה. כך, מקווה מיקרוסופט להיכנס לקרב הענקיות בשוק הסלולר בין חברות אפל וסמסונג. 

העיסקה תסתום את הגולל על הרפתקאותיה של נוקיה בשוק הסלולר הנמשכות כ-30 שנה, כמו גם על שמועות שונות אשר התרוצצו בשוק אודות עסקה אפשרית בין שתי החברות. שמועות אלו החלו עם מינויו של סטפן אלופ, מבכירי מיקרוסופט לשעבר, לתפקיד מנכ"ל נוקיה בחודש ספטמבר 2010, וגברו אף יותר 5 חודשים לאחר מכן כשאלופ הודיע על "שותפות אסטרטגית" בין החברות, לפיה נוקיה תשתמש במערכת ההפעלה "חלונות" במכשירי הסלולר שלה.

צילום: רויטרס

"זהו צעד אמיץ אל עבר העתיד, ומצב בו כולם מנצחים: העובדים, בעלי המניות, ולקוחות שתי החברות" אמר מנכ"ל מיקרוסופט הפורש, סטיב באלמר, בהודעה רשמית. 

מיקרוסופט, כזכור, התנסתה בעבר בעסקאות ענק, הבולטת שבהן רכישת "סקייפ" עבור 8.5 מיליארד דולר במזומן. כעת נערכים בענקית התכנה (ומהיום גם הסלולר) האמריקאית לקלוט את עשרות אלפי עובדיה של נוקיה – מהם 4,700 עובדים במטה החברה בפינלנד, ועוד 18,300 עובדים שונים מרחבי העולם.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן