Forbes Israel Logo

נלכדה ספינת נשק שהייתה בדרכה לרשות הפלשתינית; הרמטכ"ל: "עקבנו אחריה זמן רב, נקטפו הפירות"

לאחר שנלכדה הבוקר ספינת הנשק האיראנית, שעשתה את דרכה לעבר רצועת עזה, נערכה הערב (ד') מסיבת עיתונאים בקריה בת"א, בהשתתפותם של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ.

גנץ סיפר על המערכה הכללית שמנהלת ישראל מול אויביה, ואמר: "המלחמה בתהליכי התעצמות. זו מערכה מתמשכת שדרושה לה פעילות מודיעין ענפה ובלתי פוסקת, לצד פעילויות אקטיביות. עקבנו אחרי המשלוח מזה זמן רב, והיום נקטפו הפירות".

"המבצע הזה הוא אחד מיני רבים שאנו מממשים. החימוש שעוד ייחשף הוא משמעותי, בעל יכולת השפעה רצינית אל תוך שטח ישראל. אני שמח שהיה ביכולתנו לעצור אותו", אמר גנץ.

האמל"ח שנתפס | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יעליון סיפר כי "המבצע מנע איום משמעותי על אזרחי מדינת ישראל, בכך שאותם טילים נחשפו, שכן הם היו עלולים להוות איום על מיליוני ישראלים אם היו מגיעים לרצועה. ועדיין, לא נחשפו כל האמצעים".

יעלון הדגיש כי "מה שעולה מתוך המבצע לכאורה מובן מאליו – בעזה יש ישות טרוריסטית, זרוע איראנית. מה שעוד עולה זה שיש משטר איראני שמצד אחד מחייך אל העולם המערבי, ובד בבד מסתיר את פעילות הטרור שלו".

"איראן היא יצואנית הטרור מספר אחת בטרור. אני מקווה שהגורמים בעולם ילמדו את הלקח. בינתיים נפעל בעיקר עם צה"ל כדי להמשיך להגן על עצמנו", אמר יעלון, וסיכם: "מה שמאפיין את ניסיון ההברחה – זה ניסיון איראני להביא את אותם אמצעי לחימה ללא טביעות אצבע איראניות. לכן, נבחרו אמצעי לחימה שיוצרו בסוריה. רצו לטשטש את העובדה שזה יצא מאיראן, על ידי חניית ביניים בעיראק. הם ניסו לעשות פעולה חשאית שהצלחנו לחשוף".


גנץ ויעלון בבור הפיקוד בעת המבצע | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תא"ל ירון לוי, רמ"ט חיל הים, הוסיף כי "הפעולה בוצעה בתחכום ובמקצועיות. האונייה בידינו, כוחותנו עליה – והיא תגיע לאילת תוך מספר יממות. הגענו בכוח ימי גדול וחזק, הפגנו עוצמה וכוח גדולים. עלינו על האוניה בהסכמת הקפטן".

נתניהו: "למדינה ששולחת את הנשק הרצחני ביותר, אסור שיהיה גרעין"

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היישר מלוס אנג'לס לסיכול הישראלי, ואמר: "אני רוצה לשלוח ברכות מיוחדות לשר הביטחון, לרמטכ"ל ובראש ובראשונה ללוחמים – על ביצוע מושלם בלב ים, המבוסס על מודיעין מדויק. המטרה שלנו כאן הייתה, בראש ובראשונה, לסכל הגעה של נשק קטלני באמצעות איראן אל ארגוני הטרור בעזה. זה נשק שהיה מסכן את ביטחונם של אזרחי ישראל".

נתניהו בארה"ב | צילום: רויטרס

"המטרה השנייה היא לחשוף את פרצופה האמיתי של איראן. איראן מנהלת שיחות עם המעצמות, מחייכת, ותוך כדי זה מפרה ברגל גסה את החוק הבינלאומי, ומחמשת את ארגוני הטרור בנשק שובר שוויון. אלה דברים שאנחנו חושפים לעולם, ועושים את זה בצורה מדודה ושיטתית, ונשחרר פרטים נוספים בהמשך".

"אני חושב שכאן בא לידי ביטוי עיקרון אחד חשוב שאני חוזר עליו פעם אחר פעם, כולל בשיחותיי עם הנשיא אובמה ובהופעותיי הפומביות – לישראל חובה וזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום, ואני מוסיף – בכל מקום. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול. ואילו הלקח השני הוא שלמדינה כזאת כמו איראן, מדינת טרור מובהקת ששולחת את הנשק הרצחני ביותר גם לחיזבאללה, גם לחמאס וגם לארגוני טרור אחרים, למדינה כזאת אסור שתהיה יכולת לייצר נשק גרעיני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.