Forbes Israel Logo

נמצאים בלב העניינים

ניצוחו של פרופ׳ עמוס כץ צועד מערך הלב של בית החולים ברזילי בחיל החלוץ של תחום הקרדיולוגיה, וזאת מתוך תפיסה לפיה קדמה וטכנולוגיה, ביחד עם שימת דגש על תהליכי שיקום יעילים, סבלניים ורבי-קשב לצרכיו האינדיבידואליים של המטופל, מהווים יחדיו חבילה כוללת החיונית להארכת תוחלת החיים והעלאת איכות חייהם של מטופלי לב-ריאה.

בקצב פעימות הלב

בעולם הטכנולוגי המתקדם בקצב מסחרר, רפואה אחראית ואיכותית חייבת להישאר עם האצבע על הדופק, ולהציע למטופל את הפרקטיקות והמכשור הרפואיים המתקדמים ביותר.
כך, למשל, נמנה ברזילי על המרכזים הראשונים בעולם, ביחד עם שני בתי חולים בצרפת ובגרמניה, בהם התבצעה השתלה של קוצב לב חדשני, Etrinsa HF-T, המשדר באופן אוטומטי ועל בסיס יומיומי מידע על אירועים לבביים הישר לרופא ולמטופל גם יחד. מכשיר מסוג זה הושתל בחולה בהצלחה על ידי צוות המחלקה לאלקטרופיזיולוגיה בראשותו של ד״ר ולדימיר חלמייזר, מנהל היחידה לקיצוב ואלקטרופיזיולוגיה בברזילי, שהיא מהמובילות בתחומה. הקוצב החדשני מציע ניטור של מצב המטופל באופן רציף, דבר המאפשר מתן מענה במהירות שיא לכל אירוע לבבי שעלול לפקוד אותו.

פרופ' עמוס כץ. מוביל את חיל החילוץ של תחום הקרדיולוגיה

זאת ועוד, ד״ר חלמייזר ועמיתיו ביחידה מתמחים בהשתלה מהפכנית של קוצב לב מסוג Micra, שהינו קפסולה מיניאטורית לקיצוב הלב, הפועלת ללא אלקטרודות. קפסולה זו, אשר גודלה 2.5 ס״מ (כ־90% פחות מקוצב לב רגיל), מושתלת דרך המפשעה באמצעות צנתור ורידי פשוט, ומתפקדת כיחידת קיצוב עצמאית, ללא אלקטרודות המקשרות בינה לבין הלב. השימוש בקפסולה פורצת הדרך מצמצם משמעותית את הסיבוכים הכרוכים בהשתלת קוצב מסורתית, והחדרתה אינה משאירה צלקות או בליטות באזור בית החזה.

להציל חיים בתלת-ממד

טכנולוגיה חדישה נוספת בעולם הקרדיולוגיה בה מתגאה המרכז הרפואי ברזילי הוא מכשיר האקו המתקדם והיקר, EPIQ 7, אשר נרכש לשורות המערך לאחר מאמצים רבים של הנהלת בית החולים בראשות ד״ר חזי לוי, ובסיועם של ראש עריית אשקלון מר איתמר שמעוני והשר לשעבר מר סילבן שלום. מכשיר מהפכני זה, היחיד מסוגו בארץ, מבצע הדגמה תלת־ממדית של הלב ושל פתולוגיה בלב בדרך לא פולשנית, בהתבסס על גלים על-קוליים ועל אפליקציות חדשניות.

EPIQ 7 מתופעל על ידי צוות היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית בראשותו של פרופ׳ חיים יוספי, אשר התמחה בנושא בבית החולים הכללי של בוסטון, מסצ׳וסטס, ואשר לבקשתו הותקנו על המכשיר יישומים חלוציים נוספים. EPIQ 7 מאפשר אבחון מהיר של מצבים רפואיים כדוגמת מחלות מסתמים, פגיעה בשריר הלב סביב אוטם חריף ונוכחות קרישי דם בעליה השמאלית.

בקורס בן יומיים בנושא אקוקרדיוגרפיה שהתקיים במרכז הרפואי ברזילי בהשתתפותם של מיטב הקרדיולוגים בארץ, כמו גם מומחים מובילים מחו״ל, התנסו הנוכחים בתפעול המכשיר הייחודי ובפענוח הדמיות לבביות בתלת-ממד שהופקו באמצעותו.

מכשיר אקו לב תלת מימדי

הקורס, מכשיר ההדמיה המתקדם והקוצבים פורצי הדרך הם דוגמאות לחתירה קדימה ולעמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, המהווים נר לרגליי המרכז הרפואי ברזילי, בחזונו להעניק לקהילה את האבחון, הטיפול והשיקום הרפואיים הנמצאים בחזית המדע. המערך מתהדר גם באגף צינתורים מוביל, חדשני וטכנולוגי בראשות ד"ר ג'עפרי ג'מאל. האגף הוא מהמובילים בעמידה ביעדי האיכות הלאומיים – צינתור לב טיפולי מציל חיים תוך כ־90 דקות מעת האירוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן