Forbes Israel Logo

נעים להכיר: 8 פיצ'רים שימושיים שמתחבאים לכם ב-iOS8 החדש

אחרי המתנה ארוכה בת שלושה חודשים וחצי מאז נחשפה לראשונה, השיקה אתמול (ד') אפל את גרסתה השמינית של מערכת ההפעלה שלה למכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ׳. ההשקה החגיגית מגיעה כשבוע לאחר הצגתו של ליין האייפונים החדש שיושק בארה״ב, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, יפן, הונג קונג, סינגפור, ספרד וברזיל ביום שישי הקרוב – ובסוף חודש אוקטובר גם בישראל. המערכת החדשה כוללת עשרות פיצ'רים חדשים ושדרוגים ועל חלקם כבר כתבנו. הפעם, אנחנו רוצים להפנות את תשומת הלב שלכם לפיצ'רים מגניבים, שחבויים בין התפריטים השונים.

1. לתת לאייפון לקרוא טקסט בעברית

סוף סוף גם בשפת הקודש. נוהגים? מבשלים? מתפנקים? אם מתחשק לכם שהאייפון יקריא לכם טקסטים בעברית, פשוט סמנו כל טקסט שאתם רוצים לקרוא (בכל אפליקציה), בחרו Speak מהתפריט ותוכלו לשמוע כיצד היה נשמע סטיבן הוקינג אם הוא היה אישה דוברת עברית. (שימו לב: יש להפעיל את הפיצ׳ר תחת הגדרות->כללי->נגישות->דיבור).

2. לשלוט ברמת החשיפה של המצלמה

אם משום מה אתם לא מרוצים מהתמונה שצילמתם הרגע באייפון שלכם, ורוצים לשנות את החשיפה, עכשיו אתם יכולים. פשוט גררו את אייקון השמש למעלה – כדי להגביר את החשיפה ולמטה כדי להפחית אותה. בנוסף, תוכלו לשלוט בחשיפה גם במצב של פוקוס אוטומטי, כלומר, כשאתם מצביעים במסך על האובייקט שאתם רוצים לצלם.

3. לשתף בקלות ובזריזות

אם אתם רוצים לשתף URL מספארי או תמונה שצילמתם במצלמה אתם יכולים לשתף ישירות מהאפליקציה. זה לא חדש. מה שחדש הוא שכבר לא מדובר על שיתוף רק באפליקציות שאפל קבעה מראש דוגמת פייסבוק, טוויטר ומייל, אלא התאמה אישית של כל האפליקציות שאתם רוצים שיופיעו בתפריט השיתוף. בנוסף, תוכלו גם לקבוע את סדר העדיפויות של האפליקציות השונות לשיתוף, כך שאם אתם משתמשים בוויבר ולא בווטסאפ, תוכלו "לכבות" את ווטסאפ בתפריט, והיא לא תופיע לכם בתפריט השיתוף. ואם אתם משתפים הרבה בפייסבוק תוכלו לתת לה עדיפות על וויבר למשל.


iOS 8. לא מעט פיצ'רים חדשים שיש ללמוד | צילום: אפל

4. לקבל התרעות שמבוססות על המיקום שלכם

הרעיון פשוט. ברגע שתגיעו למקום מסויים, תופיע לכם בצורה אוטומטית התרעה רלוונטית במסך הנעילה (מול אייקון המצלמה). כך למשל אם תיכנסו בארצות הברית לסניף של רשת הסופרמרקטים CostCo, יופיע אייקון קטן של האפליקציה ולחיצה עליו תפעיל את האפליקציה. אפילו אם לא התקנתם אפליקציה מסויימת, למשל זו של סטארבקס – ברגע שתיכנסו לסניף של רשת בתי הקפה האמריקאית, תקפוץ לכם התרעה עם אייקון האפליקציה. עכשיו, תוכלו להוריד אותה ולהזמין מתוכה את המשקה שימתין לכם בסניף.

5. לשלוח התרעה אחרונה לפני שהסוללה מתה

משתמשי אייפון ואייפד כבר למדו להשתמש בפיצ'ר ה-Find my iPhone שמגיע כברירת מחדל עם כל אייפון (או אייפד ואייפוד). אבל אם הסוללה שלכם שבקה חיים, הוא לא ממש יעזור לכם, אם תרצו לאתר את המכשיר שלכם. מעכשיו, רגע לפני שהסוללה מתרוקנת לחלוטין, המכשיר ישלח מיקום אחרון שלו ל-iCloud. כדי להפעיל את האופציה הזו יש לבחור ב-Settings, אחר כך iCloud > find my iPhone/iPad/iPod ואז לבחור את Send last location.

6. לקבוע התרעות כשמתקבלים מיילים שמעניינים אתכם

אם אתם מתעניינים במייל ספציפי, או יותר נכון בשרשור מיילים ספציפי, מעכשיו תוכלו לקבל התרעות בכל פעם שמישהו עונה ושולח מייל לאותו שרשור. כך, גם אם ביטלתם התרעות כאשר מתקבל מייל חדש, תוכלו לקבל התרעה על שרשור מיילים ספציפי. כדי להפעיל את הפיצ'ר פשוט תעשו סווייפ לצד שמאל על שרשור מייל, בחרו את More ואז סמנו את Notify Me.

7. לחפש בלי לפגוע בפרטיות

אם אתם חרדים לפרטיות שלכם או סתם רוצים לנסות מנוע חיפוש שהוא לא גוגל, מעכשיו ספארי תומך ב-DuckDuckGo, מנוע חיפוש שהולך וצובר פופולאריות ואינו אוסף עליכם פרטים מזהים, בניגוד לאתם יודעים מי שאוספת כל מה שרק אפשר. כדי להפעיל את החיפוש בו תוכלו פשוט להכנס לספארי להגדרות ה-Search Engine ואז לבחור ב-DuckDuckGo.

8. לצלם את כרטיס האשראי במקום להקליד חצי מיליון ספרות בכל פעם

טוב, בזמן שכולם מדברים על ה-Apple Pay, מתחבא לו פיצ'ר מגניב בספארי, הדפדפן המובנה של ה-iOS. ברגע שהוא יזהה שאתם באתר סחר כלשהו ומתחילים להקליד את מספר כרטיס האשראי שלכם, תקפוץ לכם הצעה ידידותית: צלמו את כרטיס האשראי בעזרת המצלמה. המערכת תזהה לבד את המספר ותכניס אותו במקומכם. לכם רק יישאר להכניס את קוד ה-CCV, כלומר, 3 הספרות שבגב הכרטיס, וזהו. חסר סדר ההקלדה המתישה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

זמינה להורדה: Bleep, אפליקציית המסרים המיידים המאובטחת של ביטורנט

אפל נערכת לאירוע ההכרזה הבא שלה שיתקיים במהלך אוקטובר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.