Forbes Israel Logo

נפרדים מהוטמייל: הדואר האינטרנטי החדש של מיקרוסופט

מיקרוסופט נתונה באיבו של תהליך הריגת שירות הוטמייל המושמץ שלה, דואר הרשת שהיה פופולארי לפני עשור ויותר, ומחליפה אותו מאאוטלוק.קום. אאוטלוק, כידוע, הוא שמה של אפליקציית האימיל הדסקטופית של מיקרוסופט המובנית אל תוכנת האופיס שלה, בה משתמשים מיליוני אנשים ומוסדות ברחבי העולם.

הצעד הוא חלק מהמעבר המתמשך של החברה מחברת תוכנה דסקטופית לחברת שירותים מבוססי-ענן. בהצגת מוצר האופיס 2013, האחרון שלה, מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר התייחס בעקביות לגרסה המתקרבת של מיקרוסופט אופיס כ"שירות", יותר מאשר כאפליקציית תוכנה. אאוטלוק.קום מתחרה ראש בראש עם הג'ימייל של גוגל, וכמו ג'ימייל יהיו לה מודעות תלויות הקשר. אך בניגוד לגימייל, המודעות תתבססנה על התכולה של שורת הנושא שלהן, לא הטקסט בהודעות עצמן. 

בינתיים, אאוטלוק והוטמייל יתקיימו זה לצד זה, אבל מיקרוסופט מתכננת לפי הדיווחים להחליף את הוטמייל בסופו של דבר. כרגע משתמשי הוטמייל יכולים להיכנס כמשתמשי אאוטלוק.קום, ומשתמשים חדשים יכולים לפתוח חשבון אאוטלוק חדש. 

נקי, מודרני וקל לניווט. מתוך סרטון ההדגמה באתר מיקרוסופט (צילום מסך)

הח"מ ניסה של אאוטלוק.קום על מחשב ביתי עם ווינדוז ועל מקבוק אייר, ובשניהם ניתן היה להיווכח בממשק נקי ומודרני שהיה נטול הפרעות וקל לניווט. השירות, כמובן, יהיה זמין גם לסמארטפונים וטאבלטים. כמו הגרסה האחרונה של הוטמייל, אאוטלוק.קום מנחה אותך לייצר "מבט מהיר" שממיין אוטומטית מיילים לקטגוריות. אימייל עם מסמך מצורף, למשל, הולך למבט מהיר על מסמכים, ומיילים עם תמונות עוברים להצגת תמונות. 

כשעוברים עם העכבר על הודעת מייל רואים אייקונים קטנים לסימון ההודעה – נקראה, למחיקה או לשמירה במעלה באינבוקס. אפשר להשתמש בפקודה האחרונה על מספר הודעות כדי לוודא שנשים לב אליהן בהתחברות הבאה.

בדיוק כפי שגוגל הטמיעה של הגוגל פלוס בג'ימייל שלה, מיקרוסופט מטמיעה את אאוטלוק.קום עם פייסבוק (בה יש לה אחזקה זעירה). אפשר להשתמש בה לצ'ט ישיר עם חברי הפייסבוק של המשתמש. החברה אומרת כי קישור דומה יהיה גם לטוויטר, ללינקדאין, לגוגל ולסקייפ.

מיקרוסופט לא תהרוג את הוטמייל במיידי, אך תאדה אותה עם הזמן. הוטמייל הוצגה ב- 1996 ונרכשה ע"י מיקרוסופט בסוף 1997. כחלוצת דואר הרשת, תולדותיה של הוטמייל רצופות תהפוכות,  ולמרות שהחברה שיפרה בהרבה על מסנני הספאם שלה, היא נחשבה בעבר מגנט ספאם רציני הן למשתמשיה והן לאחרים שסבלו תדיר מספאם שהופיע כמגיע מהוטמייל.קום. מיקרוסופט שדרגה את הוטמייל מספר פעמים לאורך השנים ומדובר היה בשירות טוב למדיי בשנים האחרונות. האם הוא יצליח לקחת את הבכורה מג'ימייל? תגידו אתם, באתר מיקרוסופט העולמי כבר אפשר לנסות אותו בחינם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.