Forbes Israel Logo

נפרדת מאפל? פוקסקון ופיירפוקס צפויות להכריז על מכשיר חדש

הטלפונים החכמים הראשונים המריצים את מערכת ההפעלה FireFox OS הוצעו למכירה אמנם כבר בחודש שעבר ונחטפו מהמדפים, אך נראה כי מוזילה, חברת האינטרנט הידועה בעיקר בפיתוח הדפדפן מבוסס קוד פתוח FireFox ומערכת ההפעלה הסלולרית המבוססת על HTML5, אינה עוצרת וממשיכה לחפש שותפות עסקיות חזקות במטרה להגדיל את נתח השוק שלה.

זריקת עידוד למוזילה

בהתאם לכך, מוקדם יותר היום דיווח ה-Wall Street Journal כי מוזילה ופוקסקון אישרו את קיומה של מסיבת עיתונאים משותפת שתיערך ב-3 ביוני בטייפי שבטייוואן, במהלכה שתי החברות צפויות להכריז כי האחרונה, המחזיקה את אחד המפעלים הגדולים בעולם לייצור מכשירי אלקטרוניקה, צפויה לפנות לפחות חלק קטן מפס הייצור שלה למכשיר מבוסס Firefox OS.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

למרות שעדיין לא ברור אם המכשיר החדש יהיה ממותג על ידי פוקסקון עצמה, על ידי מוזילה או שמא תבחר החברה לשתף פעולה עם מותג טכנולוגי אחר, בוול סטריט ז'ורנל מדווחים כי פוקסקון מתכננת כמה מהלכים שיעזרו לה לגדול מעבר לפס ייצור של מכשירים עבור חברות אחרות. בכיר בפוקסקון טען כי "כפי שכושר הייצור שלנו גדל בקנה מידה כה גדולה ולקוחות קיימים אינם מציעים את הצמיחה שהיינו רוצים לקבל, אנחנו צריכים להרחיב את בסיס הלקוחות שלנו באופן פעיל בכדי להגדיל את נפח הייצור שלנו."


מנכ"ל מוזילה, גארי קובקס | צילום: רויטרס

האם פוקסקון נמצאת בתהליכי פרידה מאפל ובדרך למיתוג עצמי?

בנוסף לשותפות החדשות עם מוזילה וייצור מכשירים מבוססי FireFox OS, הדיווח גורס כי בפוקסקון חושבים גם על השקת אביזרים כגון אוזניות, מקלדות, כבלים וכו' הממותגים על ידי פוקסקון עצמה, כולל מספר אביזרים עבור מערכת ההפעלה iOS. בנוסף, דווח כי החברה גם חושבת להתרחב לכיוון של תוכנה, מחשוב ענן וחנויות ייעודיות על מנת להגדיל את בסיס הלקוחות והרווחים המתקבלים מהתעשייה, ובעקבות זאת משקיעה החברה משאבים רבים במחקר ופיתוח המרוכז במשרדים הנמצאים בדרום טייוואן.

לא ברור אם פוקסקון מנסה להפוך לסמסונג הבאה, שהרי כידוע האחרונה מייצרת רכיבים עבור סמארטפונים רבים ומובילים בשוק ביניהם עד לא מזמן מכשיר האייפון. בכל זאת, נראה שהחברה הסינית בהחלט מחפשת לגוון את תיק המוצרים שלה על מנת להפחית את התלות שלה באפל. יכול להיות שבחברה שמו לב לאיזשהי האטה במכירות של האחרונה, או שמא בפוקסקון נמצאים לקראת חוזה שנגמר בין שתי החברות, אך בהחלט יהיה מעניין לראות אם החברה הסינית תהפוך לענקית סלולר נוספת, שכן הזמן הרב שהיא עבדה מאחורי הקלעים מול חברות כגון אפל בהחלט הקנה לה את הידע והניסיון לעשות זאת.

לכתבה המקורית בגיק טיים

לכתבות נוספות בגיק טיים:

Webcollage הישראלית נרכשה על ידי Answers.com תמורת 37 מיליון דולרים

פריצת דרך: אינטרנט מהיר פי 4 בזכות טכנולוגיית סינון הרעשים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.