Forbes Israel Logo

נפתרה התעלומה: "הטילים שנורו לסוריה" – ניסוי של ארה"ב וישראל

נפתרה תעלומת השיגורים הבליסטיים מהים התיכון: משרד הביטחון הודיע כי הטילים שזוהו על ידי מערכות הרדאר הרוסיות עושים את דרכם לכיוון מזרח הים התיכון היה למעשה ניסוי בטיל ישראלי חדש.

מדובר בטיל מטרה מסוג "אנקור" שמשמש לניסויי טילים. לפי הודעת מנהלת חומה במשרד הביטחון, הניסוי שעבר בהצלחה נערך בים התיכון בשעה 9:15, מה שתואם את איכוני הרדאר הרוסי.

במשך כשעה ארוכה נראה היה כי המתיחות במזרח התיכון, שמעט דעכה בעקבות הודעתו של אובמה כי ימתין לאישור הקונגרס, גואה מחדש. משרד ההגנה הודיע על שני שיגורים מלב הים התיכון, אך מקורות בסוריה וגם בשגרירות רוסיה בדמשק סיפרו כי לא שמעו פיצוצים או נפילת טילים.

טיל המטרה אנקור. הקפיץ את הרדאר הרוסי | צילום: משרד הביטחון

הדיווחים על הירי לכיוון מזרח הים התיכון גרמו גם לאמריקאים להוציא הודעת הבהרה כי "שום טיל לא נורה מספינה או מטוס אמריקאי". דקות לאחר השיגורים, אף העריך מקור רוסי כי מדובר בירי של טיל אמריקאי לניסויי מזג אוויר.

ההודעה של משרד הביטחון מגיעה אחרי שחיל האוויר הישראלי הוציא דקות לאחר התקיפה הודעה רשמית, בה נאמר כי "אינו מודע" לשיגור טילים במזרח הים התיכון.

הניסוי הבוקר נערך בשיתוף הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים. חלקו בוצע משדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ וחלקו, כאמור, מלב הים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן