Forbes Israel Logo

נפתרה תעלומת "המוסקיטו האבוד"? מטוס קרב נמצא בקרקעית הים

במהלך הפעולות למיפוי קרקעית הים סביב מאגר הגז "לוויתן" מול חופי ישראל, גילה הסונאר של חברת הקידוחים מטוס קרב שלם מונח על הקרקעית. "לוויתן" נמצא בעומק של בין 1,600 ל-1,700 מטר מתחת לפני הים, בסביבות 110 ק"מ מהחוף הישראלי, מול חדרה. עומקו 5,000 מטרים נוספים.

על מנת להניח את הצנרת שתוביל בבוא העת את הגז לייעודו, ולהניח את התשתית לקידוח, מבצעות עכשיו "דלק קידוחים" ו"נובל אנרג'י", השותפות שגילתה את "לוויתן", פעולות מיפוי וסריקה של סביבות המאגר.

במסגרת הפעולות הללו גילה הסונאר המשוכלל את המטוס, שמונח בשלמותו, על קרקעית הים. חיל האויר בודק עכשיו האם מדובר במטוס המוסקיטו האבוד של החיל, שנעלם ב-6 באוגוסט 1953, במהלך אימון מעל הים התיכון.

הסריקות סביב מאגר לוויתן הביאו לגילוי | צילום: רויטרס

הטייסים, סגן אוריאל אשל וסג"מ עודד שתיל, לא נמצאו עד היום, כמו המטוס עצמו. למחרת, במהלך הסריקות אחר המטוס האבוד, התרסק מטוס מוסקיטו נוסף של החיל ושני טייסיו נהרגו אף הם. גם המטוס הזה לא אותר. לפני מספר שנים נמצאו שרידיו והונחו מצבות לטייסים האבודים, בין גלי הים, באתר הגילוי. המוסקיטו הראשון, שנעלם כלא היה, לא נמצא עד היום.

על פי גורמים צבאיים, יש סיכוי שהתגלית החדשה תפענח את הפרשה הזו, 60 שנה אחרי האירוע. עוד לא ברור אם ומתי יבוצעו פעולות למשיית המטוס מהים, או שיגור צוללנים שינסו לאמת את זהותו.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.