Forbes Israel Logo

נפתר המשבר בערוץ 10: לאודר יעביר מניותיו למימן ויעזוב

בעלי המניות רון לאודר ויוסי מימן הגיעו אתמול בלילה להסכם על העברת המניות של לאודר (כ-30% מהשליטה בערוץ) אל מימן.

הנהלת הערוץ, עובדיו וחברות ההפקה פנו אל מנכ"ל רשות השנייה, שי באב"ד, כדי שיסייע למצוא דרך להמשך קיומו של ערוץ 10, לקראת הגשת בקשה לקבלת רישיון לשידורים.
באב"ד כינס ישיבה שבה נכחו נציגי הבעלים והנהלת הערוץ, ולאחר שבע שעות של דיונים הושג הסכם, שכולל הזרמה מידית של לאודר לערוץ שתשמש לתשלומים למפיקים ולספקים ותאשר את ביצוע תוכנית העבודה לכל שנת 2014.

בכך תגיע לפתרונה בעיית קבלת רישיון השידור של הערוץ שנדרש להציג רוב של בעלי מניות ישראלים, המתגוררים בארץ. בהרכב הבעלות הקודם התקשו שלושת מחזיקי המניות לעמוד בתנאי זה.

לאודר. עוזב את ערוץ 10 | צילום: יח"צ

ההסכם אומנם יפתור את בעיית קבלת רישיון השידור של הערוץ, אך ישאיר אותו ללא תמיכה כלכלית, כאשר המשקיע לאודר יישאר מעתה מחוץ לתמונה, לאחר שיזרים כ-10 מיליון דולר באופן מיידי.

לאודר, שהשקיע בשנה האחרונה יותר מ-100 מיליון שקל בערוץ, הביע רק לפני כחצי שנה את אמונו בנכס שבבעלותו בראיון לפובס: "קיום ערוץ עשר חשוב מאוד. אם לא הייתי מאמין בו, לא הייתי משקיע בו כסף. כל השקעה היא טובה, או שתהיה טובה בעתיד, אבל אני מאמין שערוץ עשר, כמו האחרים, זה בעיקר עבודה קשה. זה לא משהו שאתה יכול לעשות ממנו כסף. זה לא משהו שאתה יכול לבנות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא מה אנחנו עושים, והעובדה שאנחנו מאמינים בחופש העיתונות״.

כעת יהיה חייב הערוץ למצוא משקיע חדש שיוכל לאפשר את המשך קיומו לטווח הארוך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.