Forbes Israel Logo

נקבע סל ישובים חדש אשר יזכה להנחות בקניית קרקע למגורים

רשימת אזורי עדיפות לאומית חדשה תקנה הנחות של עד מאות אלפי שקלים על הקרקע בפריפריה. כך הודיעה היום מועצת מקרקעי ישראל. המועצה החליטה על מפה חדשה למדיניות הנחות בקרקע, המתבססת על שקלול של קריטריונים סוציו-אקונומיים, שיעור הגירה, גידול האוכלוסייה ושיקולים ביטחוניים. החידוש בהחלטה הנוכחית הוא בקביעת סל הישובים הזכאים להנחות באזורי עדיפות א' וב' למגורים.

המועצה הכירה בישובים חדשים בנגב ובגליל כאזור עדיפות א' עבור שיווק 400 יח"ד הראשונות, או עד תום 5 שנים מיום שיווק המגרש הראשון / הוצאת היתר בניה ראשון (המוקדם מביניהם). בשאר הארץ יוכרו יישובים חדשים באזור עדיפות ב' עבור שיווק 120 יח"ד ראשונות, או עד תום 5 שנים מיום שיווק המגרש הראשון / הוצאת היתר הבנייה הראשון (המוקדם מביניהם).גובה ההנחות למגורים יכלול ינתן פטור מלא מתשלום דמי חכירה מהוונים ושאינם מהוונים בישובי קו עימות. בישובי עדיפות א' ישולמו בעת ההקצאה 31% מערך הקרקע. בישובי עדיפות ב' – ישולמו בעת ההקצאה 51% מערך הקרקע.

הפחתת דמי החכירה המהוונים תוגבל למחיר תקרה של ערך קרקע, לא כולל פיתוח ומע"מ, אשר יעמוד על 350,000 שקל. כאשר ערכי הקרקע יעלו מעל לסכום זה, ישולמו למנהל על החלק שמעל 350,000 שקל דמי חכירה מלאים.

תחילת בנייה | צילום: מרק ישראל סלם

בישובים הנמנים על אזורי עדיפות א' ו-ב', שאינם ישובים חדשים ושאינם ישובים סמוכי גבול, המשתייכים למועצות אזוריות בהן המדד הכלכלי-חברתי על פי קביעת הלמ"ס הוא 8-10, תוגבל ההטבה ל-50,000 שקל ליחידת דיור (לפני מע"מ).

"קרקעות המדינה נועדו לשרת את האזרחים ולא רק את הרווחים", אמר היום שר השיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל אריאל אטיאס. "מינהל מקרקעי ישראל נותן הנחות של מאות אלפי שקלים במחיר הקרקע כדי לעודד הגירה חיובית לפריפריה ולחזק את הישובים החלשים בנגב ובגליל. אנו מעריכים שהחלטה זו תביא לגידול בהיקף הזוגות הצעירים והמשפחות שירצו לקבוע את ביתם בפריפריה".

"אני מברך על החלטת מועצת מקרקעי ישראל שתסייע בהקלה על מצוקת הדיור, תוך יצירת תמריצים למעבר לישובים באזורי עדיפות לאומית, תגביר את הבנייה בהם ותסייע להעצים את חוסנם הכלכלי", הוסיף יו"ר המנהל, בנצי ליברמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.