חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נשק יש? אבטחת המידע הישראלית פורחת

אימפרבה: הדור הבא

אימפרבה נמצאת בשלב המכריע של מעבר מסטארט־אפ מבטיח לחברה גדולה ומבוססת. החברה נוסדה על ידי שלמה קרמר, ממייסדי צ׳ק פוינט, בסוף 2002. בשנה שעברה, למרות המשבר הכלכלי החריף, היא הצליחה לגייס כמעט 100 מיליון דולר בהנפקה בבורסת ניו יורק ושווי החברה מוערך בכ־400 מיליון דולר.

מרכז הפיתוח של החברה נמצא בתל אביב, יש לה משרדי מכירות ברחבי אירופה והמטה יושב בקליפורניה. התוכנה של החברה מסייעת בהגנה על קבצים בתוך ארגונים ובניהול הרשאות הגישה אליהם. כמו כן, היא עוקבת אחר פעילות הקבצים ומאתרת איומים פוטנציאליים. 

לקרמר יש מעורבות בעוד שורת חברות בתחום, ובהן חברת טראסטיר המפתחת פתרון אבטחת מידע בשם ראפורט, המגן על אתרי אינטרנט מפני גניבת זהות הלקוחות, וקונפידלה שפיתחה תוכנה המאפשרת לעובדי הארגון לשתף מסמכים ולעבוד עליהם יחדיו בצורה מאובטחת.

סייבר ארק: בדרך למעלה

חברת סייבר ארק גייסה בדצמבר האחרון סכום עתק של 40 מיליון דולר מגולדמן סאקס ו־JVP. החברה פועלת בתחום שנקרא Privileged Identity Management, שכולל פתרונות אבטחה שונים למרכזי מידע סטנדרטיים ולמידע בענן.

הפתרונות של סייבר ארק משמשים יותר מאלף לקוחות מוסדיים וביניהם בנקים גדולים וחברות ענק בעולם. הם נועדו להגן על הארגונים הן מפני התקפות מבחוץ והן מפני התקפות מבפנים. סייבר ארק בנתה מודל של כספות דיגיטליות לשליטה ובקרה על מידע רגיש בארגונים, ועוזרת להם להגן על הנתונים הרגישים.

החברה הוקמה ב־1999 על ידי אודי מוקדי, המשמש כמנכ״ל החברה, ואלון כהן, יו״ר החברה. היא מעסיקה מאות רבות של עובדים, מתוכם מאה במרכז הפיתוח בפתח תקווה שמשמש גם כמטה החברה באירופה. החברה רווחית ומציגה שיעור צמיחה שנתי של כ־40 אחוז בשנה, והכנסותיה מוערכות בעשרות מיליוני דולרים בשנה. על פי ההערכות, בשנים הקרובות גם היא עשויה לצאת להנפקה.

צ'ק מרקס: הבטחה חדשה

בניגוד לחברות הקודמות, מוצרי חברת צ׳ק מרקס לא מיועדים לשוק הארגוני, אלא למפתחים. הם מאפשרים סריקה אוטומטית של קוד מקור ובוחנים את מידת פגיעותו לאיומי אבטחה. הפתרון של החברה מבוסס על מנוע המאתר את הפרצות במהלך כתיבת הקוד. הוא מאפשר לבדוק אם קוד המקור תואם את המדיניות הארגונית ואת הלוגיקה העסקית של החברה. המוצרים מיועדים למחלקות פיתוח בארגונים וליועצי אבטחת מידע.

המשקיעה העיקרית בחברה היא קרן ההון סיכון של משפחת עופר ואודי אנג׳ל, אליה הצטרפה גם ענקית מחשוב הענן Salesforce.com.

צ׳ק מרקס הוקמה בשנת 2006 על ידי מתי סימן ומנוהלת על ידי עמנואל בן־זקן. בחברה מועסקים יותר מעשרים עובדים במשרדיה בתל אביב.

בעקבות גניבת כרטיסי האשראי על ידי ההאקר הסעודי, הודיעה החברה כי תעניק שירות סריקה חינמי לאתרי אינטרנט למניעת פרצות אבטחה. במסגרת תהליך הסריקה טוען המפתח את קוד המקור שלו למנוע, וזה אשר מדווח על פרצות האבטחה השונות.

לדברי סימן, "ההאקרים שפרצו לאתרים הישראליים ניצלו פרצות אבטחה בקוד האתרים. בנינו את תוכנת סריקת הקוד כדי לעזור למפתחי יישומים למצוא בעיות אבטחת מידע על בסיס סריקת קוד המאפשרת מציאה סיסטמטית של פרצות אותן ינצלו האקרים מנוסים. אם אנו מוצאים פרצה כזו, ביכולתנו להצביע על המקום המדויק בו צריך לתקן את היישום. לצערי, מניסיון עם מאות לקוחות בארץ ובעולם, רוב יישומי הרשת חשופים וניתנים לחדירה״.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן