Forbes Israel Logo

נתניהו במקום ה-26 ברשימת האנשים החזקים בתבל: "מנהיג את אחת מהאומות הטעונות ביותר בעולם"

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הוא האדם ה-26 מבחינת כוחו והשפעתו בעולם – כך על פי דירוג שערך המגזין פורבס. הדירוג, אשר מתקיים באופן מסורתי מאז 2009, מהווה ראי שנתי לכוחם והשפעתם של ראשי מדינות, אנשי כספים, נדבנים ויזמים, ומרכיב למעשה את רשימת האנשים שבאמת שולטים בעולם.

"למרות שנתניהו מנהל מדינה בת רק 8 מיליון בני אדם, הוא מוביל את אחת מהאומות הכי טעונות מבחינה דתית ומבחינה גיאופוליטית בעולם", נכתב בהסבר שמנפק המגזין. בשנה שעברה, אגב, דורג נתניהו במקום ה-23.

כראש ממשלת ישראל מאז 2009, ועם קריירה פוליטית ארוכה קודם לכן, נתניהו הוא שחקן מרכזי בכמעט כל משבר במזרח התיכון. ישראל מחזיקה ככל הנראה בנשק גרעיני; מערכת ההגנה שלה מפני טילים, כיפת הברזל, הוכחה כיעילה ביותר בשנת 2012, לאחר שיירטה יותר מ-400 רקטות שנורו מרצועת עזה במשך השנה".

נתניהו. קריירה פוליטית ארוכה | צילום: מרק ישראל סלם

בפורבס הוסיפו כי נתניהו התנגח לאחרונה עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לגבי תכנית הגרעין של איראן, כשהעביר ביקורת על "עסקה חלקית" שעשויה להותיר את איראן עם כמה יכולות גרעיניות וללא פגע.

הדירוג מתבסס על החלטת העורכים הבכירים של המגזין פורבס, אשר בחנו מאות מועמדים, מתוכם נבחרו 72 האנשים החזקים בעולם – 1 לכל 100 מיליון בני אדם על פני כדור הארץ – על בסיס היקף ההשפעה והמשאבים הכספיים שלהם.

במקום הראשון מדורג נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כשאחריו מדורגים (לפי הסדר) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נשיא סין, שי ג'ינפינג,  האפיפיור פרנסיסקוס וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. משלימים את העשירייה הראשונה: נשיא מיקרוסופט, ביל גייטס (6), נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי (7), מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אל-עזיז אָאל סעוד (8), נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי (9) ומנכ"ל וול מארט, מייקל דיוק.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.