חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נתניהו: "הפיגוע בירושלים – תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בצהריים התייעצות ביטחונית בלשכתו בעקבות הפיגוע הבוקר (ג') בבית הכנסת קהילת יעקב בשכונת הר נוף בירושלים. נתניהו אמר כי הפיגוע הוא "תוצאה ישירה של ההסתה שמובלת על ידי החמאס ואבו מאזן, הסתה שהקהילה הבינלאומית מתעלמת ממנה בחוסר אחריות. נגיב ביד קשה לרצח האכזרי של יהודים שבאו להתפלל ונקטלו בידי מרצחים שפלים".

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יכנס הערכת מצב מיוחדת בלשכתו בקריה בתל אביב. בהערכת המצב ישתתפו גורמי צבא, נציגי שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים.

צילום: מרק ישראל סאלם

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי פיגוע שמתבצע בבית כנסת בזמן תפילה הוא מעשה המעיד יותר מכל על שפלותם של הרוצחים וכי האחריות מוטלת במלואה על יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן. "אבו-מאזן הופך במכוון את הסכסוך לסכסוך דתי בין יהודים למוסלמים וההסתה השיטתית שהוא מוביל נגד יהודים – שבין היתר הוא מגדיר כטמאים שאינם יכולים לעלות להר הבית, היא ההנחייה לביצוע לפיגועים נבזיים כאלה".

שר החוץ קרא לקהילה הבינלאומית להוקיע את דבריו האנטישמיים של אבו-מאזן שמובילים למעשי טבח נוראיים כמו זה שהתבצע הבוקר בבית הכנסת ולהבהיר לו כי מי שמתנהל בצורה הזו אינו יכול להיות אישיות מדינית לגיטימית".

שר המודיעין, ד״ר יובל שטייניץ, האשים גם הוא את יו"ר הרשות הפלסטינית: ״הידיים שאחזו בגרזנים הם ידי המחבלים, אבל הקול הוא קולו של אבו מאזן. מי שקורא למוסלמים להגן על מסגד אל אקצה בכל האמצעים בפני היהודים – נושא באחריות ישירה לפוגרום המחריד בבית הכנסת בהר נוף, ולגל הפיגועים ומהומות הדמים בירושלים".

שר המדע יעקב פרי אמר כי מדובר בפיגוע ברברי ברוטאלי ורצחני. "מדינת ישראל תמשיך להילחם בטרור בנחישות וללא פשרות בכל הכלים העומדים לרשותה. מבקש לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

השר אורי אריאל אמר כי ״כאשר שרי החוץ באירופה ובארה״ב מגנים בשפה רפה רצח יהודים ומצד שני נותנים גיבוי להסתה הבלתי פוסקת של אבו מאזן, המחבלים מבינים ששחזור אירועי טבח תרפ״ט הוא לגיטימים. אני דורש מראש הממשלה לכנס את הקבינט מיידית ולפעול מיידית להחזרת הביטחון לתושבי ישראל. דיבורים לא מחזירים ביטחון״.

ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה: "מחבלים שתוקפים יהודים עטופים בטלית מזכירים מראות שביקשנו לשכוח מאירופה, כשהקמנו בית יהודי בישראל ובירתה ירושלים. באויבים האלה צריך להיאבק בכל האמצעים בכל העוצמה וללא רחמים. מחה תמחה את זכר עמלק".

צילום אילוסטרציה | מתוך ויקיפדיה

יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "הטבח המזעזע הבוקר בזמן תפילת יהודים חפים מפשע, עטופים בטליתותיהם, בבית הכנסת בהר נוף בירושלים הוא מעשה נפשע מסוג החמור ביותר. לבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. אנחנו מתפללים כולנו להחלמתם ומחבקים אותם בכאבם".

הרצוג הוסיף: "מדינת ישראל צריכה לבוא חשבון נוקב עם כל מי שמעורב במסע ההרג הזוועתי, ללכוד אותו ולהעניש אותו במלוא החומרה. בצד מלחמה נחושה ובלתי מתפשרת בטרור המאורגן הזה, חובה לקיים דיאלוג ושיתוף פעולה בטחוני עם כל גורם מתון בסביבה, וזאת כדי לבלום את הטרור, למנוע פיגועים נוספים ולהשיב את השקט לרחובות. אני קורא לציבור הישראלי לנהוג בקור רוח ובאחריות ומחזק את כוחות הביטחון, הפועלים למציאת משלחי המחבלים וכל מי ששיתף איתם פעולה".

 

לכתבה באתר מעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן