חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נתניהו למנכ"ל משרדו: טפל ביישובים ובתושבים שנפגעו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה הבוקר את מנכ׳ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, לעמוד בראש צוות לטיפול ביישובים ובתושבים שנפגעו, וכן לדאוג להשבה מהירה של החיים למסלולם. בצוות חברים מנכ״לי משרד האוצר, הגנת העורף, התמ״ת, התיירות, הפנים, הרווחה, הנגב והגליל והחקלאות.

"החוסן שהפגינו אזרחי ישראל והרשויות המקומיות היה מרכיב חשוב בהשגת יעדי המבצע", אמר נתניהו. "צריך לדאוג שהטיפול בתושבים יהיה מהיר ויעיל. אני ער למצוקות ולצרכים, ואנחנו מטפלים בהם. אני עוקב אחר הטיפול בעורף והוריתי לכל משרדי הממשלה לדאוג ללא בירוקרטיה במהירות לשיקום הפיזי, לשיקום הנפשי וגם לפיצוי הכלכלי של הנפגעים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנוסף, הורה הבוקר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, למנכ"ל משרדו, רו"ח דורון כהן, להכין הצעה לפיצוי העסקים ומפעלי התעשייה בדרום הארץ, המבוססת על מתכונת הפיצוי שניתנה בשנת 2009 לאחר מבצע "עופרת יצוקה". פרטי ההצעה יסוכמו בימים הקרובים על ידי מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, ומנהל רשות המיסים, דורון ארבלי, ויוגשו לוועדת הכספים כבר בשבוע הבא.

עסקים רבים באיזור הדרום נפגעו כתוצאה מהמבצע, שהסתיים אתמול בתום 8 ימים של לחימה שגבתה את חייהם של 6 ישראלים ועשרות פלסטינים. זאת לאחר שבקהיר הודיע שר החוץ המקומי, מוחמד עמרו, על הפסקת אש בין ישראל לחמאס.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ | צילום: רויטרס

למרות הפסקת האש לא יתקיימו הבוקר לימודים במוסדות החינוך המרוחקים עד 40 ק"מ מעזה. לשכות התעסוקה באשדוד, אשקלון, באר שבע, אופקים, קריית מלאכי, קריית גת,שדרות, נתיבות, רהט ויבנה, תהיינה פתוחות שוב לקבלת קהל, היום יום חמישי. משירות התעסוקה נמסר כי מתבקשים להגיע ללשכות רק אלה מבין דורשי העבודה אשר יום חמישי הוא יום ההתייצבות הקבוע שלהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן