Forbes Israel Logo

נתניהו: "לקדם את החקיקה שתגביל את יכולת השביתה בשירותים חיוניים"

"אינני מוכן להשלים עם התופעה הפסולה של מונופול בזבזני, נצלני ובלתי יעיל בנמלים, שגובה מאזרחי ישראל מחיר יקר ומיותר על סחורות ומוצרים" – כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

"כפי שהודעתי כבר בתחילת כהונת הממשלה, אנחנו מחויבים לבצע רפורמה מקיפה בנמלי הים של ישראל", אמר ראש הממשלה. "בסוף השבוע שוחחתי עם שר התחבורה ושר האוצר, ודנו בדרכים לקדם את יישום הרפורמה".


נתניהו | צילום: רויטרס

נתניהו ציין את הפרטת נמל אילת ואמר כי "לפני עשר שנים התחלנו ברפורמה בנמלים. בממשלה הקודמת הפרטנו את נמל אילת, ובממשלה הזו נשלים את המלאכה כדי להביא לפתיחת תחרות בנמלי הים של ישראל. המונופול בנמלי הים פוגע בתחרותיות של המשק הישראלי וגורם להעלאת יוקר המחיה כאן. אנחנו נחושים לשנות את המצב הזה ואנחנו נשנה אותו".

במהלך הישיבה ציין נתניהו כי "בשלו התנאים לרפורמה הזאת, שחשובה מאוד לכלכלת ישראל. זהו יעד שאנחנו נמצאים ערב השגתו. ייקח זמן לבנות נמלים, אבל יש פה שינוי יסודי שאנחנו עומדים להשלים. נוסף להקמת נמלים חדשים שיפרקו את המונופול הקיים היום, צריך לקדם את החקיקה שתגביל את יכולת השביתה בשירותים חיוניים כמו חשמל, נמלים ורכבות, זאת כדי למנוע מצב שגם בנמלים החדשים יעשו שימוש לא ראוי בזכות השביתה. החקיקה הזאת לא תיפגע בזכות להתאגד ובזכות לשבות בהתאם לחוק".

בחודש מאי האחרון הודיע שר התחבורה כץ על קידומה של הרפורמה בנמלים, במסגרתה יפורסמו שני מכרזים להקמה והפעלה של הנמל החדש ב-1 ביולי 2013. עלות הקמת הנמל נאמדת במיליארד דולר. תכניתו של כץ כוללת קידום זמינות ואישור תכניות סטטוטוריות להקמת הנמלים החדשים, אגירת אבני מחצבות וסלעים מהגליל להקמת המזח החדש, היערכות פיננסית להקמת הנמל הראשון. שר התחבורה ציין כי ישנו צורך בהקמת שני נמלים חדשים, בחיפה ובאשדוד, וכי הם יוקמו בהדרגה; סמוך לפרסום המכרז ייקבע היכן יוקם הנמל הראשון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.