Forbes Israel Logo

נתניהו מבטיח: נגדיל באופן דרמטי את גיוס החרדים

בבוקר שאחרי הפגנות המחאה שנערכו ברחבי הארץ למען השיוויון בנטל, הביע ראש הממשלה הזדהות עם הארגונים המשתתפים. לדבריו, "מה שהיה הוא לא מה שיהיה, כי בנושא של חלוקת הנטל אין אפשרות להמשיך במצב הקיים. לא הצבא, לא הכלכלה ולא החברה יכולים להמשיך בדרך הנוכחית. לכן אני מבין לחלוטין את הדרישה של המשרתים ושל בני משפחותיהם".

שינוי היסטורי בחלוקת הנטל, בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

את הדברים אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. עוד הוסיף נתניהו כי "אחרי 64 שנים שהנושא לא טופל כנדרש, אנחנו ניצבים לפני מהלך היסטורי, גידול דרמטי בהשתתפות הציבור החרדי והציבור הערבי בנשיאה בנטל. אנחנו רוצים להביא לגידול דרמטי בקצב ההשתתפות".


הבוקר אישרה סיעת הליכוד פה אחד את המלצות ועדת פלסנר בעניין גיוס החרדים והגדלת השיוויון בנטל. על פי המלצות אלה, עד 2016 יגויסו 80% מכל שנתון של אוכלוסיית הציבור החרדי ישרתו במסלול שירות בצבא או בשירות האזרחי, ומי שלא יגיע לבדיקה – יוטל עליו קנס של 50 אלף שקל.

בדו"ח שהכינה ממליצה הוועדה על הקמת מרכז מידע לחרדים ועל אבחון מקיף לחרדים לבחינת מוכנותם לגיוס. על פי ההמלצות, כל מועמד חרדי לשירות צבאי יצטרך לבחור עד גיל 22 אחד משלושה מסלולים: שירות צבאי של שנתיים, שירות אזרחי של שנה וחצי או בחירה במסלול "מתמיד", כלומר המשך לימודים. למסלול זה יוקצו 1,500 מקומות.

עוד המליצה הוועדה כי צה"ל יפעל להקמת יחידות נוספות במסלולים הקיימים ובמסלולים חדשים, כך שיתאפשר מגוון רחב שיוביל לקליטת כמות משמעותית של מתגייסים חרדים.


בהמשך לאישור ההמלצות, הורה נתניהו על מינוי מיידי של צוות לבדיקת ניסוח הצעת חוק הבמוססת על המלצות ועדת פלסנר. נציג הממשלה בצוות יהיה המשנה לראש הממשלה, משה יעלון ואת מפלגת קדימה ייצג ח"כ יוחנן פלסנר. הצוות צפוי להגיש ניסוח להצעת החוק כבר השבוע, על מנת שתובא להצבעה בממשלה בתחילת שבוע הבא. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.