Forbes Israel Logo

נתניהו: נעמוד לבד מול איראן אם נידרש לכך. רוחאני זאב בעור כבש

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם לקהילה הבינלאומית שלא להקל בסנקציות על איראן, ואמר כי במקרה הצורך ישראל תתמודד לבדה מול הרפובליקה האיסלאמית אם תידרש למנוע ממנה השגת נשק גרעיני.

נתניהו, שביקש לפני נאומו לחשוף את "מלכודת הדבש" של נשיא איראן חסן רוחאני, כינה את רוחאני "זאב בעור כבש", ואמר כי למרות התבטאויותיו הפייסניות, פיו וליבו אינם שווים. עוד אמר נתניהו כי תפקידו האמיתי של רוחאני הוא לשרת את מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, החפץ בהשגת נשק גרעיני.

נתניהו אף השווה את רוחאני לנשיא איראן הקודם, ואמר כי "ההבדל היחיד בין רוחאני ל(מחמוד) אחמדיניג'אד הוא שאחמדיניג'אד היה זאב בבגדי זאב ורוחאני הוא זאב בלבוש של כבש". לאחר מכן ציין נתניהו מקרים בהם פורסם כי איראן מתקדמת בתוכנית הגרעין שלה חרף התבטאויות פומביות של מנהיגיה.

נתניהו באו"ם | צילום: רויטרס

בהמשך הציב נתניהו בפני שומעיו שאלות שביקשו להצביע על הכוונות ההתקפיות בתוכנית הגרעין האיראנית: "למה מדינה שטוענת שהיא רק רוצה אנרגיה גרעינית, בונה מרכזי העשרה מתחת לאדמה באופן חשאי? למה מדינה עם משאבי אנרגיה טבעיים משקיעה כל כך הרבה בגרעין? מדוע איראן מפתחת טילים חוצי יבשות שיכולים לשאת נשק גרעיני? התשובה פשוטה. איראן לא מקדמת תכנית גרעין לצרכי שלום, היא מפתחת נשק גרעיני". נתניהו הוסיף כי "זה לא שקשה למצוא הוכחות לכך שלאיראן יש תכנית לפתח נשק גרעיני: קשה למצוא הוכחות לכך שאין לה תכנית כזו".

נתניהו התייחס לאווירה החיובית בניו יורק לאחר הצהרותיו של רוחאני: "כמו כולם, אני מקווה שהיינו יכולים להאמין לדבריו של נשיא איראן, אבל יש סתירה בולטת בין מילותיו של הנשיא האיראני לבין מעשיו. לפני שבוע שיבח רוחאני את הדמוקרטיה האיראנית, אבל המשטר שהוא מייצג מוציא להורג כל אדם שמנסה להתנגד לו פוליטית. רוחאני דיבר על הטרגדיה בסוריה, אבל איראן משתתפת באופן ישיר בטבח שמבצע בשאר אסד בבני עמו".

בתגובה לכוונה לשאת ולתת עם איראן, קרא נתניהו למנהיגים "להמשיך עם הסנקציות, ואם איראן תתקדם בתכנית הגרעין שלה בזמן המו"מ – החמירו אותן. אל תחתמו על עסקה חלקית, כי איראן תוכל להפוך אותה ברגע. הסירו את הסנקציות רק ביום בו איראן תחליט לפרק את תכנית הגרעין שלה. העולם מחזיק את איראן על הקרשים. אם אתם רוצים "נוק-אאוט", המשיכו עם הלחץ. כולנו רוצים פיתרון דיפלומטי, אך ככל שהלחץ גדול יותר הסיכוי לפיתרון כזה גדול יותר".

נתניהו הבהיר כי "סנקציות איתנות ואיום צבאי אמין הן הדרכים היחידות למנוע מאיראן נשק גרעיני בדרכי שלום". לקראת סיום אמר כי "ישראל לא תסכים לנשק גרעיני בידי משטר פראי שרוצה למחוק אותנו מהמפה. במצב כזה, לישראל לא תהיה ברירה אלא להגן על עצמה. אם ישראל תאלץ לעמוד לבדה, היא תעשה זאת. אבל בכך שנעמוד לבד, נדע שאנחנו מגנים גם על עמים אחרים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן