Forbes Israel Logo

נתניהו על הקמת גוש השמאל: "יש מטרה אחת – מנסים להפיל אותי"

לראשונה מאז פורסמה היוזמה של ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' להקמת גוש חוסם של מפלגות השמאל מרכז- הגיב הבוקר נתניהו על הרעיון. בראיון מיוחד לגלי צה"ל הבוקר אמר ראש הממשלה: "לא הופתעתי, אני חושב שזה דבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם – הם מנסים להפיל אותי, יש להם מטרה אחת, להפיל את הממשלה בראשותי. על פי ניסיון העבר, הם לא בוחלים בכל האמצעים. אני מניח שיעשו את זה גם הפעם".

לטענת נתניהו מדובר במפלגות שמאל המנסות לחתור תחתיו ולהפיל את שלטונו. "הן שמאל כלכלי מובהק, בשיטת יוון וספרד. אני לא מציע לחזור על זה כאן, ושיהיה שמאל מדיני שמוכן לעשות וויתורים ולמסור שטחים היום – כשהשטח הזה ייתפס על ידי איראן ובאי כוחה. אחרי הבחירות תהיה ממשלה שמבוססת על מפלגת שלטון גדולה גדולה בראשות הליכוד, בראשות הדרך המדינית והביטחונית שאני מוביל. אני לא פוסל אף אחד מהצטרפות לממשלה בראשותי, אבל יש כאן פסילה שלי. הם מתארגנים להפיל אותי, הם רוצים להביא לכך שיהיה גוש חוסם של השמל – מה שקרה ביום שבת בטלוויזיה חידד את הבחירה האמיתית שיש כאן, בין מפלגות ימין לשמאל, ולא בין מפלגות ימין למרכז-שמאל".

בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בראיון התייחס נתניהו גם להתחזקותה של מפלגת הבית הלאומי בהנהגתו של נפתלי בנט. לדבריו, "השוני הגדול בינינו לבין הבית היהודי זה העשייה העצומה של הממשלה שלי, בכל התחומים. הגענו להישגים גדולים, שלא היו שנים. למה לא סגרו את הגבול? למה לא נתנו חינוך חינם מגיל שלוש? למה לא סללו כבישים ורכבות לגליל? למה לא העלו את שכר המינימום מעל 1,000 דולר? חיזקנו את הרופאים, השוטרים, המורים, עובדי הקבלן, האחיות. למה לא העבירו את צה"ל לנגב או לפתוח בית ספר לרפואה בגליל? את כל הדברים האלה לא אני עשיתי לבד. אני עושה את זה עם האנשים שלנו, עם שרים וחברי הכנסת – אנשים פשוט ראשונים במעלה. יש רקורד של עשייה, לא סיסמאות לבחירות – שאפשר להמשיך אותו על ידי מפלגת שלטון גדולה".

בתגובה לדבריו של נתניהו אמרה הבוקר יחימוביץ'כי הראיונות שהעניק רה"מ הבוקר אינם פורסים לא חזון, לא תקווה ולא תכניות לעתיד ועוסקות רק בהפחדה ובחשבונאות פוליטית. "לא במקרה מתעלם נתניהו לחלוטין מהסיבות שבגללן הקדים את הבחירות: תקציב דרקוני קשה שיביא לגהנום חברתי. ברור שמדובר בתגובה של פאניקה לכך שמפלגת העבודה התניעה בשבוע שעבר את מערכת הבחירות מחדש והיא מהווה אלטרנטיבה ברורה וצלולה בפני הבוחרים. במדינה דמוקרטית מתמודדים בבחירות ולא מכתירים מלכים ורה"מ מתקשה להסתגל למציאות הזו. מערכת הבחירות פתוחה עכשיו ואנחנו מתכוונים לעשות את מה שעושים במדינה דמוקרטית – להתמודד על החלפת השלטון".

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.