חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נתניהו על חיסול בכירי חמאס: "מודיעין יוצא דופן וביצוע מדויק"

ראש הממשלה ובנימין נתניהו מברכים את צה"ל והשב"כ על חיסולם של שלושה מבכירי חמאס ברפיח – ראאד עטאר, מחמד אבו שמאללה ומחמוד ברהום. מטוסי חיל האוויר הפציצו את הבית בו שהו השלושה.

"המודיעין יוצא הדופן שהביא השב"כ, בזכות עבודה מאומצת ומקצועית, יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, איפשר לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס, שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "בשמי, ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לאנשי השב"כ, לראשי היחידות המודיעיניות והמבצעיות ולעומד בראש הארגון יורם כהן. פעולה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פיגועי טרור שתכנן חמאס – וסוכלו".

ראש הממשלה הוסיף כי "השב"כ וצה"ל פועלים כתף אל כתף במבצע צוק איתן, כמו בכל ימות השנה, ודבר זה מהווה נדבך חושב לבטחון מדינת ישראל ואזרחיה". "מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת יעדו – השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור", הבהיר עוד נתניהו. אמש קיים ראש הממשלה מסיבת עיתונאים, אך לא התייחס בה לדיווחים על אפשרות חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית מוחמד דף.

גם שר הבטחון משה יעלון החמיא לשני הארגונים ואמר הבוקר כי "המפקדים בחמאס שחוסלו הלילה אחראים לפיגועים קשים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. בין היתר, גם לחטיפת גלעד שליט. זהו הישג מודיעיני ומבצעי גדול מאד של צה"ל והשב"כ, שפועלים לילות כימים למען בטחונם של אזרחי ישראל ועל כך הערכתי הגדולה. נמשיך לרדוף ולפגוע בראשי חמאס בכל עת ובכל מקום בו יהיו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל – דמו בראשו".

יעלון המשיך באיום לעבר מפקדי הארגון ואמר: "יידעו ראשי חמאס כי לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו. המערכה הזו היא ארוכה ונדרשים לה המשך אורח רוח, סבלנות, נחישות ועמידה איתנה. אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת מתוך מטרה אחת: להשיב את השקט והבטחון לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי הדרום בפרט. לא נתפשר על כך".

עטאר עם גלעד שליט | צילום מסך

עטאר הוא מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמא"ס האחראי על אזור רפיח. הוא נטל חלק במספר פיגועי ירי, פיגועי מטען בהם נהרגו ישראלים ובפיגועי חדירה לשטח הארץ. כמו כן, היה המתכנן והמפקד בפיגוע בכרם שלום, שבו נחטף החייל גלעד שליט וכן בהחזקתו בשטח הרצועה. עטאר היה גם אדריכל פרויקט המנהרות ההתקפיות. חטיבת רפיח בפיקודו היתה אחראית להריגתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין.

מחמד אברהים צאלח אבו שמאללה, יליד 74', מפקד ארגון הטרור חמא"ס הבכיר ביותר בדרום רצועת עזה ומבכירי הזרוע הצבאית של חמאס. פיקד על כל המערכה בגזרה הדרומית. הינו חבר ותיק בהנהגה הצבאית של חמאס

נועם שליט: "מקווים שהחיילים ישובו הביתה"

עטאר, כאמור, היה מפקד הפיגוע בכרם שלום, שבמהלכו נחטף גלעד שליט. ואילו שמאללה היה גם הוא אחד מהמתכננים. נועם שליט, אביו של גלעד, סירב להתייחס בשיחה עם מעריב השבוע באופן ספציפי לחיסולם של שניים מאדריכלי ומבצעי הפיגוע שהוביל לחטיפת בנו, אולם הסכים לומר רק כי, ״אנחנו מייחלים שיחזור השקט ליישובי הדרום ושחיילים יחזרו הביתה, זה מה שעל סדר יום״.

גורם ביטחוני בכיר התייחס הבוקר לחיסול ואמר כי "כוחות הביטחון מוכיחים שוב לחמאס, כי לא רק שהוא נפגע פגיעה קשה במערכה האחרונה, גם בסבב הנוכחי הפגיעות של ישראל מוסיפות להיות כבדות עבורו. אף אחד לא חסין וצה״ל ערוך עם מידע מודיעיני ובנק מטרות ברור. בכל הזדמנות שתיווצר, צה״ל לא יהסס לתקוף פעילים נוספים, גם לא הבכירים ביותר שביניהם".

הגורם הסביר כי גם במקרה הזה, כפי שהיה אמש, המטרות מוכנות מראש או שנאספות תוך כדי פעילות, כשכל הזמן מסומנות מטרות סביב בכירי חמאס ונאסף עליהם מידע מודיעיני. ״הם כולם בני מוות״, הוסיף הגורם הביטחוני.

 

לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן