חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נתניהו: 6,000 חרדים בצה"ל תוך 4 שנים, נפעל לצמצום הריכוזיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום את ישיבת הליכוד כשהוא מתיחס בדבריו לשתיים מהסוגיות הבוערות של התקופה הנוכחית – גיוס החרדים ("שוויון בנטל"), וחוק הריכוזיות ("הגברת התחרותיות") שיובא היום בפני הכנסת. "אנחנו מחויבים לחלוקה שוויונית יותר וצודקת יותר בנשיאה בנטל. אני עובד עם המשנה לרה"מ השר שאול מופז, כדי להביא לפתרון מוסכם", אמר רה"מ. 

נתניהו התיחס גם למספרים הממשיים הכרוכים ברפורמה: "אנחנו מדברים על כ-6,000 משרתים כבר בשנת 2016, ואני רוצה להזכיר לכם שבשנת 2007 היו כ-300 . בשנת 2011 היו 2,400 – 2,450. אנחנו מדברים על יותר מהכפלה ואחר כך זה ימשיך לעלות", מסר והוסיף: "אבל עם כל השאפתנות, צריך לעשות את זה בהדרגה ולא בצורה חזקה מדיי, כי זה יכול להביא לתגובת נגד, קרע בעם, וגם לנסיגה בכל מה שהושג בנח"ל החרדי, תוכניות שח"ר – הטכנולוגית של צה"ל וכדומה".

לגבי הריכוזיות במשק והיעדר התחרות בו, ממוקדי הטענות של המאבק החברתי, אמר נתניהו כי חוק הריכוזיות אותו מביאה היום הסיעה בפני הכנסת הוא "החלטה היסטורית" וכי "להגדיל את התחרות זה דבר שהוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה חברתית". 

"זה אחד מהשינויים הרבים שמביאה הממשלה למדינת ישראל", המשיך ראש הממשלה והזכיר כי "הקמתי ממשלת אחדות בכדי לפתור את הבעיה הזאת. זאת אומרת בקלות יכולנו ללכת לבחירות ולא לפתור… אבל אני חשבתי שהמטרה של ממשלת האחדות היא להגיע לדבר מוסכם שייתן לנו באמת תוצאה מוצלחת, בהדרגתיות, גם אם היא שאפתנית וזו למעשה המטרה שבגללה הקמנו את הממשלה הרחבה הזאת. אני מקווה שהכוחות הגדולים בה, קרי, הליכוד יחד עם קדימה יתלכדו לאותו המתווה שיביא את התוצאה הרצויה מבחינת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

אחריו דיבר גם משה (בוגי) יעלון וחזר על הצורך בהדרגתיות בהחלת הרפורמה בנושא גיוס החרדים: "אי אפשר להביא לשינוי אחרי 64 שנים במהלך אחד. זה צריך להתבצע בהדרגה עם הצבת אותם היעדים", אמר ותקף את גישתה של סיעת קדימה בגיבוש הפתרון הרצוי: "הבנתי שנציגי קדימה סביב השולחן מנסים להוביל מהלך של "ייקוב הדין את ההר" שמבחינתי הוא לא ישים ובמקום להביא להגדלת מספר המתגייסים – היה מביא להקטנתם", אמר יעלון כשהוא חוזר על הדברים מספר פעמים. "אני מקווה שנוכל למצוא נוסחה מוסכמת. הדלת שלנו עדיין פתוחה ואנחנו לא רוצים קרע. לא בקואליציה, ודאי לא בעם", סיכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן