Forbes Israel Logo

נתקעתם עם כסף זר? המכונה הזו תפדה אותו ותזכה אתכם ישירות לחשבון Paypal, סקייפ ואחרים

ספק אם רבים בארץ מכירים את בן האמרסליי (Ben Hamersley), כתב טכנולוגיה ואינטרנט בעיתון The Times בעבר ועורך במגזין הבריטי Wired UK בהווה, אבל מי שעוקב אחריו בטוויטר בוודאי שם לב לציוץ המעניין שהעלה לחשבון שלו היום בשתיים לפנות בוקר.

בציוץ האחרון שלו, בו נכתב "הדבר הכי חכם שראיתי בשדה תעופה. איסטנבול, אתמול" (Cleverest thing I've ever seen in an airport. Istanbul, yesterday.) מופיעה תמונה של מה שנראה במבט ראשון כמו מכונה אוטומטית לתשלום על חניה או קניית כרטיסים. אלא שמבט מעמיק יותר על המכונה חושף את הכיתוב המפתיע שבצידה: "נתקעת עם עודף מהטיול? הפקד אותו ב-Paypal".

מתברר שלאחרונה צצות להן בשדות התעופה מכונות שמקבלות מטבע פיזי זר ומפקידות אותו בחשבונות וירטואליים לבחירתך. המכונה אינה מוגבלת רק לחשבונות Paypal, אלא תומכת גם בהעברת מזומן ממדינות זרות לחשבונות של סקייפ, איביי, גוגל פליי ועוד. המכונה הזו בעצם חוסכת למטייל בשובו הביתה את הביקור בחלפן הכספים כדי להיפטר מעודפי הבאט מהטיול בתאילנד או הריאל מהטרק בדרום אמריקה.

צילום: מתוך אתר החברה

סופם של חלפני הכספים באופק?

מאחורי הרעיון החדשני עומדת חברת Travelers Box, שמפיצה את אותן מכונות הנקראות Travelers Box Kiosk. נכון לעכשיו, מכונות ה-Travelers Box Kiosk זמינות אך ורק בטורקיה ובבריטניה ותומכות בהפקדות של דולרים, יורו, לירה טורקית, רובל רוסי ופאונד בריטי. הכסף הפיזי יועבר לחשבון הוירטואלי עד 48 שעות מרגע ההפקדה, בליווי קבלת מייל אישור שהפקדת הכספים הושלמה בהצלחה. כמובן שבדומה לחלפן כספים בשר ודם, תיאלצו לשלם עמלה בגובה של כמה אחוזים משווי ההפקדה על השימוש בשירות.

אז האם הקדמה הטכנולוגית עתידה לשלוח את חלפני הכספים אל לשכת האבטלה, יחד עם שלל מקצועות אחרים שמאויימים על ידי מדפסות התלת מימד? ומה קורה אם המכונה בולעת לי את הכסף? ואולי השאלה הבוערת ביותר – מתי עמדה של Travelers Box Kiosk תגיע כבר לנתב"ג? כרגע אין לנו תשובה לאף אחת מהשאלות הללו, אבל תודו שזה אכן רעיון מגניב. ושימושי.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: האם הנורה הזו תוכל להחליף כלבי שמירה ואזעקות?

עוד בגיקטיים: WeWork מגיעה לישראל, תציע לסטארטאפים מרחב עבודה ושירותים שונים תמורת מחיר קבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.