Forbes Israel Logo

סאגת הגז ממשיכה: עיכוב של כמה חודשים צפוי באישור המתווה

לאחר חודשים של דיונים, דרמות, פשרות ואישור ממשלה היסטורי של מתווה הגז, נראה כי אישור ההסכם שעומד על סדר היום של מדינת ישראל, רחוק מלהתממש בקרוב. שר הכלכלה אריה דרעי אמר הבוקר כי גם אם מתווה הגז יאושר בשבוע הבא בכנסת, הנטייה שלו היא להמתין לאישור הממונה הבא להגבלים עסקיים. מדברי דרעי, אשר אמר את הדברים לכתבי הכנסת, עולה כי אין בכוונתו להפעיל את סמכותו לפי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ובכך לעקוף את דיוויד גילה, הממונה הפורש.

משמעות דבריו של דרעי, היא עיכוב של כמה חודשים באישור מתווה הגז. דרעי הביע חרטה על כך שהותיר לגילה להמשיך בתפקידו, גם לאחר הודעת ההתפטרות. מדבריו עולה כי ועדת האיתור לבחירת הממונה הבא תקום כבר בימים הקרובים, תהליך הבחירה יהיה שקוף וכי בתוך חודש צפוי להיות ממונה חדש.

שר הכלכלה אריה דרעי | צילום: מרק ישראל סלם

הודעתו של דרעי מעמידה בספק את הצורך לאשר את המתווה בכנסת. כזכור, הממשלה אישרה את הסכם המתווה לפני כשבועיים, כאשר שר אחד, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, התנגד מתוך השרים שהשתתפו בהצבעה. עד הרגע האחרון לא היה ברור כיצד יצביע דרעי, והאם יפעיל את סעיף 52, אך לבסוף הודיע שלא ינקוט בצעד זה. דרעי הסביר החלטה זו, ואמר "חשבתי שיהיה נכון שהשרים האחרים יאשרו זאת – אבל לא ידעתי שזה יסתבך כל כך, אחרת הייתי עושה את זה אחרת". הוא הוסיף והסביר, "למה אני לא חותם עכשיו? אם כבר חיכינו כל כך הרבה זמן, וממונה חדש עומד להיכנס – שהוא יעשה את זה".

כעת ההחלטה האם להביא את המתווה לאישור הכנסת, תלויה בראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.