Forbes Israel Logo

סוף המערכה? התקדמות במגעים על הפסקת אש; תיתכן הצבעה בקבינט כבר הלילה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא לישיבת הקבינט הערב הצעה אמריקנית-מצרית, להפסקת אש על פי היוזמה המצרית וזאת לאחר שארה"ב ומצרים קיבלו הערב, על פי גורם בכיר בישראל, שתי דרישות מפתח ישראליות -הדרישה הראשונה היא ששיחות התיווך במצרים ייפתחו רק לאחר הפסקה מוחלטת של הירי מצד חמאס והוכחה חד משמעית כי הוא מוכן להפסקת אש.

הבקשה השניה שנענתה היא שבמהלך שיחות הפסקת האש תתקבל ההתניה הישראלית על ידי מצרים וארה"ב של התניית שיקום הרצועה בעצירת ההתעצמות של חמאס – גם אם לא תהיה הסכמה של המשלחת הפלסטינית, כשהמנגנון לכך עוד לא ברור.

מחכה לאיתות מסיסי | צילום: רויטרס

נתניהו ממתין כעת לאיתות ממצרים שאמור להתקבל לפני ישיבת הקבינט או במהלכה – על הסכמה של נציגי הזרוע המדינית של חמאס בקהיר למתווה, כשאלה מפעילים לחץ על הזרוע הצבאית ברצועה עצמה.אם יושג המתווה יתבקש כנראה הקבינט להצביע עליו עוד הלילה ולמרות התנגדות השר בנט, וההתנגדות הצפויה של השר ליברמן, צפוי לנתניהו רוב בקבינט למתווה.

בינתיים בשיחות שמאחורי הקלעים מדגישה ישראל את עמדתה כי כל עוד השיחות במצרים נמשכות, כוחות צה"ל יישארו בשטח שתפסו במהלך המבצע עד כה, וזאת עד להשלמת השמדת המנהרות – עניין של מספר ימים. העמדה הזאת כבר התקבלה על ידי ארצות הברית, לדברי גורמים מדיניים בירושלים.

לכתבה במעריב השבוע

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.