Forbes Israel Logo

סוף שבוע ארוך: לבני מצטרפת לקידום היוזמה להנהיג בארץ שני ימי מנוחה

שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה היום (ב') בכנסת כי בכוונתה לקדם ביחד עם השר סילבן שלום (הליכוד ביתנו) את היוזמה להנהיג בארץ שני ימי מנוחה. זאת למחרת ההודעה של שר הפנים גדעון סער על איסור הפעלת מרכולים בתל אביב בשבת.

במהלך כינוס בכנסת סיפרה לבני כי שוחחה בעניין זה הבוקר עם שלום, שקידם את היוזמה עד לאחרונה, והשניים החליטו לחדש אותה ולקדם אותה במשותף. "זו יוזמה נכונה, אני מכירה את הטיעונים של כל אלה שיצקצקו נגדה. אבל ברגע שאנו מכווני מטרה, נוכל למצוא פתרונות לכל הבעיות שיעלו. אני מאמינה שמי שבא לעבודה כדי לא לעבוד, ימשיך לעשות זאת גם בשבוע העבודה של 5 ימים ומי שעובד – יוכל לתרום גם בחמישה ימים", אמרה שרת המשפטים.

"לשמור על השבת כיום מנוחה" ציפי לבני | צילום: מרק ישראל סלם

לבני הסבירה כי ההצעה תדרוש התאמות שונות: "יום המנוחה הנוסף יאפשר למי שרוצה לנצל זאת לקניות וכך תישמר הסימליות והפרהסיה של השבת. כמו כן נצטרך להפעיל תחבורה ציבורית מסוימת במתכונת יותר מצומצת".

קודם לכן אמרה השרה לבני בכינוס כי "במדינת ישראל, כפי שאני רואה אותה, צריך לשמור על אלמנטים של סמליות הקשורים לעם היהודי אבל שיש להם גם ערכים סוציאליים כמו שמירה על השבת כיום המנוחה".

"אני מתנגדת לדיון הרדוד בין חילוניים אדוקים לבין חרדים אדוקים. הצורך הזה לכבד את השבת הוא לא טובה שאנחנו עושים למאה שערים או לבני ברק. שם מכבדים את השבת ולא צריך לאכוף אותה אבל מה שכן צריך לאכוף שם, זה חוקים נגד הדרת נשים. אני פונה דווקא אל מי שלא שומר שבת כמוני ואני רוצה לכבד את היום הזה".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.