Forbes Israel Logo

סופה של תופעת העוני העולמית? על השליחות של פייסבוק ועליבאבא והחברה הסינית שתקצור את הפירות

פייסבוק ועליבאבא בדרכן להגשמת שליחות חדשה: לפתור את בעיית העוני העולמית באמצעות סיוע לאוכלוסייה של יותר מ-4 מיליארד אנשים לקבל גישה לאינטרנט ולעסוק ביזמות המכירה ברשת. אם שתי החברות יצליחו במשימה הם ייצרו גבול חדש לשוק והאינטרנט יהפוך למדיום באמצעותו יגיעו שווקי העולם ל-4 מיליארד צרכנים חדשים.

לא מדובר במשימה קלה, צרכנים אלו ימשיכו להכניס משכורת חודשית נמוכה לעומת הצרכנים במדינות העשירות. בנוסף, מדינות רבות ימשיכו לסבול משיעורי אנאלפביתיות גבוהים. משמעות הדבר היא כי על מנת לכרות את ההון שבתחתית הפרימידה, למחיר ולפונקציונליות יהיה חלק מכריע בחבילת המוצר.

המשווק הנוכחי המוכן ביותר לניצול אוכלוסיית צרכנים זו היא חברת ייצור הטלפונים החכמים הסינית – שיאומי. הודות לאסטרטגיית השיווק של החברה, המתמקדת במחירים נמוכים ובפונקציונליות גבוהה של המוצרים, החברה כבר צוברת נתח הולך וגדל מהשוק המקומי ומערערת את מיקומה של סמסונג כמשווקת הטלפונים החכמים הגדולה ביותר בסין.

המרוויחה הגדולה. שיאומי הסינית | צילום: מתוך יוטיוב

שיאומי כבר הוכיחה כי היא מסוגלת להיות גם חדשנית וגם מוקד התעניינות ציבורי כאשר היא לומדת מענקית הבאזים התקשורתיים – אפל. "בכדי לטפח בסיס מעריצים, שיאומי מעניקה למשתמשיה גישה ישירה לתוכנות ולעדכונים שהיא מוסיפה לפלטפורמה שלה, אשר רצה על מערכת ההפעלה אנדרואיד" כתב פול מזור מהוול סטריט ז'ורנל. והוסיף כי היא מעדכנת את התוכנה שלה באופן שבועי וללא תשלום וכך ממשיכה להגדיל את קהל מעריציה.

מגוגל אימצה שיאומי את פלטפורמת ההפעלה הפתוחה אשר משכה אליה צרכנים רבים. "הפלטפורמה הפתוחה של שיאומי, זמינה הן באנגלית והן בסינית וניתנת להורדה ברחבי העולם, והיא מאפשרת לחובבי הטק לחוות את הממשק של שיאומי מבלי לרכוש את אחד מהטלפונים שלה" כתב מזור.

שיאומי למדה איך להתחרות באמצעות חדשנות ולא מתוך חיקוי. החברה היא חלק מתחום הייזמות בסין – תחום בו חברות פרטיות מנוהלות על ידי דור חדש של יזמים הפועלים למען הצרכנים ולא כפקידי ממשלה. בעוד שבעבר נתפסה סין כארץ החקיינים, כעת היא מוכנה לעידן חדשנות האינטרנט וחברת המובייל שיאומי היא מובילת השינוי. בדומה לאפל, שיאומי מעצבת ושולטת בתוכנה שרצה על הטלפון החכם ויוצרת חוויה מקצה לקצה, בה הפונקציונליות היא מרכזית. אך היתרון הגדול של שיאומי הוא שהיא מבצעת בשבוע את מה שלאפל לוקח שנה שלמה.

הלקחים שלמדה שיאומי מגוגל ואפל סייעו לה לבנות באזז תקשורתי המאפשר לה לאתגר את אפל וסמסונג בסין, שכן יש לה יתרון הן בקטגוריית המחיר והן בפונקציונליות המכשיר. אותם היתרונות סייעו לשיאומי לנגוס גם בשווקים האינדונזיים וההודיים.

אפשר רק לדמיין בכמה אחוזים יקפצו המכירות של חברת שיאומי ברגע ש-4.8 מיליארד צרכנים נוספים יתחברו לאינטרנט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן