Forbes Israel Logo

סופית: הטיילת באילת תפונה תוך שבוע; "לא נועדה להיות שוק כעור"

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר דפנה אבניאלי, דחתה היום את בקשתם של רוכלי הטיילת הצפונית באילת לעיכוב פינוי הדוכנים עד להחלטה סופית בערעור שעתידים המבקשים להגיש בימים הקרובים לבג"ץ. 

השופטת ציינה בפסק הדין כי "הגיעה העת שהטיילת באילת תחזור לייעודה המקורי. הטיילת לא נועדה להיות שוק רוכלים מאולתר וכעור, שאינו מאפשר למבקרים ליהנות מהנוף ומאויר הים. עיכוב ביצוע פסק הדין ינציח מצב שנמשך למרבה הצער שנים רבות – הפרת החוק ופגיעה בסדר הציבורי והדעת אינה סובלת זאת".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרוכלים טענו כי עיכוב הפינוי מוצדק בשל הקושי שיווצר להשיב את המצב לקדמותו אם יתקבל הערעור בבג"ץ, אולם המדינה טענה מנגד כי סיכוייו של הערעור נמוכים. עיריית אילת הוסיפה כי מאזן הכוחות נוטה לעבר זכותו של הציבור "להינות מטיילת בטיחותית ונקייה".

הטיילת באילת | צילום: רויטרס

לפני כחודשיים קיבל כאמור בית המשפט המחוזי בבאר שבע את טענות המדינה ופסק  על פינוי הרוכלים ודוכניהם מהטיילת הצפונית באילת. בפסק הדין נטען אז כי "הדוכנים האימתניים" הנמצאים בטיילת באילת פוגעים מזה שנים באינטרסים התיירותיים והסביבתיים של המדינה בשטח ובאווירה הפסטורלית של חוף הים, ומהווים מפגע סביבתי קשה כשהם גוזלים את השטח מהציבור". 

על המבקשים יהיה לפנות את הטיילת תוך 7 ימים. אם לא יעשו כן – רשאית תהיה המדינה לפנותם באמצעות רשויות החוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן