חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סיטי: תל אביב במקום ה-42 במדד התחרותיות של הערים הגדולות בעולם

העיר תל אביב שיפרה את מיקומה במדד התחרותיות העולמי של סיטי גרופ. על פי הדוח שפרסמה החברה הפיננסית, העיר הישראלית היחידה ברשימה שיפרה את מיקומה במדד ב-11 מקומות לעומת השנה שעברה. 

בסיטי גרופ מציינים כי נקודות החוזק של תל אביב הן: הון אנושי, כאשר העיר דורגה במקום ה-33 בעולם מתוך 120 הערים שנבדקו. נקודת חוזק נוספת היא העוצמה הכלכלית של העיר. בחברה מסבירים כי מערכת החינוך בתל אביב נחשבת לאיכותית מאוד וכי מערכת הבריאות בעיר הינה ברמה עולמית. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד טוענים בסיטי כי למרות מצב בטחוני רעוע, תל אביב עדיין נחשבת לעיר שמעודדת סובלנות ופתיחות. בנוסף, העיר מעודדת פתיחות עסקית ומעניקה תנאים נוחים להקמת עסקים בשטחה. 

הדוח של סיטי גרופ כולל גם תחזית לשנת 2025. על פי התחזית של החברה , אוכלוסיית תל אביב צפויה לצמוח בכמיליון בני אדם לכ-4.3 מיליון עד שנת 2025. עוד דווח כי כלכלת העיר צומחת בקצב של 3.8% בממוצע לשנה.

תל אביב | צילום: ingimage/ASAP

על פי מדד התחרותיות של סיטי גרופ, העיר בה נרשם השיפור הגדול ביותר בתחום היא סאו פאולו, ברזיל. בחברה מסבירים כי זוהי העיר בה ניכר השיפור הגדול ביותר בעוצמה הכלכלית והמסחרית. בסיטי ציינו במיוחד את השיפור הגדול בתעסוקה ובתשתיות העיר. 

העיר התחרותית ביותר בעולם היא ניו יורק. העיר האמריקאית עלתה במקום אחד לעומת שנה שעברה. לטענת סיטי, העיר תשמור על מיקומה גם בשנת 2025. נקודות החוזק של ניו יורק הן: עוצמה כלכלית והאופי המוסדי של העיר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן