Forbes Israel Logo

סיכום שנה: המיליארדרים החדשים הבולטים של שנת 2019

המצטרפים החדשים לרשימת המיליארדרים של פורבס בשנה האחרונה עשו את הונם מכל תחום כמעט, מחטיפי בריאות, דרך מסחר אלקטרוני ועד כלי רכב חשמליים

למרות התנודתיות בשוק המניות ומלחמת סחר ממושכת בין ארה"ב לסין, זו הייתה שנה מוצלחת עבור מיליארדרים חדשים. יותר מ-200 אנשים ברחבי העולם הצטרפו לשורות המיליארדרים של פורבס מאז ינואר. המצטרפים החדשים נעים בטווח הגילאים 21 עד 90, והם צברו הון עצום כמעט בכל תחום, החל מכלי רכב חשמליים ועד מעילי פוך. 

פורבס בחר בעשרה מיליארדרים חדשים – שרובם עשו את הונם בכוחות עצמם – אשר ניצלו את כישוריהם היזמיים כדי להפוך את עצמם או את מוצריהם לשמות מוכרים בכל בית. ארבעה מתחום המזון והמשקאות, בינהם אנתוני פון מנדל, האיש שעומד מאחורי המשקה White Claw הפופולרי והרברט ורטהיים, שהפך לאחד המשקיעים הגדולים בתחום בארצות הברית. מצטרפת נוספת, טטיאנה בקלצ'וק שהפכה לאישה המיליארדרית השניה אי פעם ברוסיה לאחר שייסדה אתר מסחר אלקטרוני בזמן חופשת הלידה.


אבל היא לא האישה היחידה ברשימה. תמצאו בה גם את קיילי ג'נר, בעלת חברת הקוסמטיקה הפופולרית קיילי קוסמטיקס שעשתה את הונה בכוחות עצמה, וגם את מקינזי בזוס, שהפכה לאחת הנשים העשירות בעולם לאחר שהסדר הגירושים ממייסד ענקית המסחר האלקטרוני אמזון, ג'ף בזוס (האיש העשיר בעולם), זיכה את חשבון הבנק שלה ב-34 מיליארד דולר.

הם מגיעים מארבע מדינות ושתי יבשות, הנה כמה מהמצטרפים החדשים לרשימת המיליארדרים הבולטים בשנת 2019:

1. טטיאנה בקלצ'וק

הון מוערך: מיליארד דולר

מקור ההון: מסחר אלקטרוני

מדינה: רוסיה

המורה לאנגלית לשעבר הצליחה להגיע להישג מדהים השנה: בקלצ'וק היא האישה השנייה ברוסיה שהפכה למיליארדרית. היא החלה את אתר המסחר האלקטרוני Wildberries בשנת 2004 בזמן שהייתה בחופשת לידה. כשהבינה עד כמה קשה היה לאמהות לקנות בגדים כשיש תינוק בבית, בקלצ'וק יצרה לראשונה את החנות המקוונת למכירה חוזרת של בגדים שקנתה בכמויות גדולות מאתר גרמני. היא סיימה לעבוד ישירות עם ספקים; האתר שלה מוכר כיום 15,000 מותגים ומושך אליו שני מיליון מבקרים מדי יום ברוסיה, בלארוס, קזחסטן, ארמניה וקירגיזסטן. כמייסדת ומנכ"לית, היא הובילה את החברה להכנסות של 1.9 מיליארד דולר בשנת 2018.

2. קיילי ג'נר

הון מוערך: מיליארד דולר

מקור ההון: קוסמטיקה

מדינה: ארצות הברית

ג'נר, אולי הכי מוכרת – זכתה בתואר המיליארדרית הצעירה ביותר שעשתה את הונה בכוחות עצמה בגיל 21 מוקדם יותר השנה. בחודש מרץ העריך פורבס כי חברת קיילי קוסמטיקס האולטרה-פופולרית שלה – שהיא התחילה לאחר שערכת השפתיים שלה הפכה ויראלית בשנת 2015 – הייתה שווה לפחות 900 מיליון דולר, שהונעו בחלקם על ידי עסקת הפצה בלעדית עם קמעונאית היופי Ulta. בנובמבר הסכימה החברה הצעירה ביותר במשפחת קרדשיאן-ג'נר למכור נתח של 51% בחברה לענקית האופנה והקוסמטיקה Coty Inc תמורת 600 מיליון דולר, שהקפיצו את הערכת השווי של החברה שלה לכמעט 1.2 מיליארד דולר.

לובצקי. אימפריה של חטיפי בריאות. צילום: Kind

3. דניאל לוביצקי

הון מוערך: 1.1 מיליארד דולר

מקור ההון: מזון – חטיפי בריאות

מדינה: ארצות הברית

כשלוביצקי הופיע על שער גיליון מרץ, בתחילת השנה, הוא העלה את השאלה: האם חטיפי בריאות באמת בריאים? דבר אחד בטוח: דניאל לובצקי טווה את הרטוריקה "עשה-טוב" שלו להון של 1.1 מיליארד דולר, למרות שמומחי תזונה טוענים כי חטיפים מהסוג שהוא מייצר בחברה שייסד – Kind – אינם מזינים. בתגובה, Kind אמרה שהיא "נותנת למיליוני אנשים אפשרויות בריאות עם החטיפים עשירי הויטמינים שלנו". לובצקי הקים את Kind בשנת 2004; ענקית הממתקים Mars Inc קנתה נתח מיעוט בחברה בשנת 2017. באוקטובר הודיעה Kind כי רכשה את Creative Snacks, Co, יצרנית חטיפים מצפון קרוליינה, תמורת סכום שלא פורסם. אבל המיליארדר נאלץ גם למסור כמה חדשות רעות באותו החודש, מכיוון שהודיע כי Kind תפטר 15% מכוח העבודה שלה עד סוף השנה.

לרשימה המלאה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.