חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סין עושה פרסה: "מוכנים לדון במתקפות הסייבר עם ארה"ב"

מפנה או אחיזת עיניים? סין הציעה היום לדון עם ארצות הברית לגבי נושא מלחמות הסייבר בין שני הצדדים. שתי הכלכלות הגדולות בעולם מאשימות מזה זמן רב האחת את השנייה בפריצה לאתרים ממשלתיים ואתרים רגישים אחרים.

ההודעה הסינית מגיעה כחודש לאחר שחברת אבטחת מחשבים מארה"ב דיווחה כי יחידה צבאית סודית סינית עומדת מאחורי שורה של התקפות סייבר שהתמקדו בעיקר בארצות הברית. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

היועץ לביטחון הלאומי של ארצות הברית, טום דונילון, קרא לסין להכיר בהיקף הבעיה ולהגיע לדיאלוג עם ארצות הברית לגבי דרכים ליצירת התנהלות שתהיה מקובלת על שני הצדדים. סין, בתגובה, מסרה כי תשמח לדבר.

"סין מוכנה, על בסיס עקרונות של כבוד ואמון הדדי, לנהל דיאלוג ושיתוף פעולה בונה בנושא הזה עם הקהילה הבינלאומית, כולל ארצות הברית, לשם שמירה על ביטחון, פתיחות ושלום באינטרנט", אמר היום דובר משרד החוץ, הואה צ'וינג, בתדרוך היומי.

"אבטחה באינטרנט היא בעיה גלובלית. למעשה, סין היא אחד הקורבנות הגדולים ביותר של התקפות סייבר", הוסיף, כשהוא חוזר על מנטרה קבועה בקרב הפקידים הסינים. 


צילום: רויטרס

שני אתרים סיניים צבאיים מרכזיים, ובכלל זה של משרד הביטחון, היו נתונים ליותר מ-140 אלף התקפות סייבר בחודש בשנה שעברה, כמעט שני שליש מזה של ארצות הברית, מסר בחודש שעבר משרד הביטחון הסיני.

קציני צבא בכירים שרואיינו בכינוס השנתי של הפרלמנט הסיני (בו הם להווים לרוב חותמות גומי) חזרו והכחישו מעורבות כלשהי של הממשלה בפריצות לאתרים בארה"ב. "לקולות מארצות הברית אין כל יסוד", אמר האלוף ליו ליאנהואה, מהמחוז הצבאי של גואנגזו. "אלו ראיות יש לכך? אין שום ראיה!".

וואנג הונגוואנג, סגן מפקד המחוז הצבאי נאנג'ינג, כינה את ארצות הברית "גנב אשר קורא לאחרים גנב". אבל כשנשאל האם סין צריכה לפתח את יכולות הסייבר שלה לשם התקפות נגד, אמר וואנג: "באופן אישי, אני חושב שאנחנו צריכים. אם לאויב יש את זה – אנחנו רוצים שגם לנו יהיה. צריך שיהיו לנו לפחות האמצעים על מנת להגן על עצמנו".

פקידים אמריקאים אמרו כי הם מצפים שנושא הסייבר יהיה אחד מאלה שיעמדו במרכז היחסים בין וושינגטון ובייג'ינג בחודשים הקרובים. שר החוץ הסיני יאנג ג'ייצ'י אמר בשבת כי "מה שצריך המרחב הקיברנטי זה לא מלחמה, אלא כללים ושיתוף פעולה. אנחנו מתנגדים להפיכת הרשת לשדה קרב, או לשימוש בה ככלי להתערבות בענייניהן הפנימיים של מדינות אחרות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן