Forbes Israel Logo

סין תשקיע 42 מיליארד דולר במנהרה התת ימית הארוכה בעולם

סין תשקיע 42 מיליארד דולר בחפירת המנהרה התת ימית הארוכה בעולם, כך דווח הבוקר ברשת טלוויזיה במדינה. על פי הדיווח, ממשלת סין החליטה לממש תוכנית מגירה ישנה לבניית מנהרה שתחבר את האזור המזרחי של סין עם האזור הצפון מזרחי שלה.

על פי התוכנית, נקודת ההתחלה של המנהרה, שאורכה יהיה כ-123 קילומטר, תהיה העיר דליאן במחוז ליאונינג והיא תגיע עד העיר המזרחית שנדונג. התוכנית לבניית המנהרה פורסמה לראשונה ב-1994, אז היה תקציב הפרויקט 10 מיליארד דולר והייתה אמורה להסתיים ב-2010. אלא שיותר מ-20 שנה עברו מאז ויישום התוכנית נדחה פעמים רבות. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: רויטרס

על פי התוכנית המקורית, המנהרה אמורה לקצר את מרחק הנסיעה בין שתי קצוותיה בכ-1,000 קילומטר. לדברי חבר בסגל האקדמיה הסינית להנדסה וונג מגטסו, המדינה צפויה להחזיר את ההשקעה על הפרויקט תוך 12 שנים ממועד השלמתו.

נכון לעכשיו, המנהרה התת ימית הארוכה ביותר נמצאת ביפן. תעלת סייקן משתרעת לאורך 54 קילומטר והיא מחברת בין האיים אושו ואוקיידו. התעלה היפנית החלה לפעול ב-1988, לאחר השלמתו של הליך בנייה שארך 20 שנה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.