Forbes Israel Logo

סירין הישראלית השיקה את ה"סמארטפון המאובטח בעולם"; המחיר: 54 אלף שקל

אחרי תקופה ארוכה של פעילות מתחת לרדאר וגיוסי הון של יותר מ-70 מיליון דולר, חשפה אתמול Sirin Labs של משה חוגג את Solarin, הסמארטפון היקר בעולם שמבטיח גם להיות המאובטח בעולם.

הצפנה ברמת 256bit

סמארטפונים יוקרתיים ויקרים אינם דבר חדש. החל ממותג ה-Vertu הוותיק שמייצר סמארטפונים יקרים כבר יותר מעשור ועד הקוויאר, סמסונג S7 שעשוי מזהב, ומיועד בעיקר לאוליגרכים. אולם נדמה שבפעם הראשונה מוצג סמארטפון יקר כל-כך שכולל גם הבטחה ברמת המפרט והפיצ'רים.

מילת המפתח ב-Solarin היא אבטחה. המכשיר כולל שכבת הגנה שפותחה במיוחד עבורו על ידי סטארטאפ הסייבר הישראלי Zimperium, שמתמחה באבטחה לסמארטפונים ונועדה להגן מפני איומים ומתקפות סייבר, מבלי לפגוע בביצועים או בחוויית השימוש של הלקוח. בנוסף, שיתפה פעולה Sirin Labs עם KoolSpan כדי לספק למשתמשים הצפנת 256bit AES, שהחברה מתארת כ"טכנולוגיה שבה משתמשים צבאות ברחבי העולם בכדי להגן על התקשורת שלהם". כדי לעבור למצב המוגן (Shielded Mode), לוחץ המשתמש על מתג אבטחה מיוחד בגב המכשיר.


המכשיר כולל שכבת אבטחה שפותחה במיוחד | צילום: sirin labs

המפרט הטכני

מעבר למערכות האבטחה הייחודיות של החברה, כולל המכשיר מפרט שמיישר קו עם מכשירי הדגל של שנה שעברה. המכשיר כולל מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית QHD עם ערכת שבבים מסוג Snapdragon 810, זיכרון RAM מסוג LPDDR4 בנפח 4GB ונפח איחסון פנימי נאה של 128GB. המכשיר מגיע עם סוללה שמנמנה בקיבולת של 4,040mAh וכולל מצלמת 24 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם ƒ/2.0, פוקוס לייזר ופלאש מרובע-גוונים.

בחברה גם מתהדרים ביכולות ה-WiGig שלו, אם כי מספר המכשירים שתומכים בעולם בטכנולוגיה הזו הוא מצומצם למדי, וכן טכנולוגיית 2X2 MIMO, שמציעה רוחב פס כפול. המכשיר עוצב על-ידי המעצב התעשייתי הנודע קארים ראשיד והוא עשוי מסגסוגת מתכת ושילוב של פנלים מטיטניום וציפוי זכוכית Gorilla Glass 4. לבחירת הלקוחות מספר עיצובים ביניהם שילוב עור בגוון שחור פחם עם טיטניום, שחור פחם עם פחמן דמוי יהלום, שחור פחם עם זהב צהוב או עור לבן קריסטל פחמן דמוי יהלום. המכשיר יהיה זמין לרכישה כבר היום בחנות המקוונת של החברה או באמצעות חנות הדגל שפתחה Sirin Labs במייפייר, איזור היוקרה במערב לונדון.

לא כולם מתלהבים

למרות הסקרנות שמעורר הסמארטפון החדש והייחודיות שלו, נדמה שלא כולם נדבקו בהתלהבות של משה חוגג, שותף-מייסד ב-Sirin Labs, שהציג את הסמארטפון באירוע ההשקה בלונדון. הגדיל לעשות ולאד סאבוב מ-TheVerge שכינה את הסמארטפון "מגוחך", "מתחזה יקר", "המצלמה, לכאורה הטובה בעולם, היא איטית כמו שהטלפון שמן" וב-Android Authority התרשמו לרעה ממשקל המכשיר שעומד על 250 גרם (כמו שני מכשירים ממוצעים).

עם זאת, חשוב לזכור שהיתרון הגדול ביותר של המכשיר הוא רמת האבטחה ועל פיה הוא יישפט. כצעד ראשון, הוא כבר מגיע עם עדכוני האבטחה החדשים ביותר ששחררה גוגל, ממש כמו מכשירי הנקסוס. אנחנו נמתין לסקירה המלאה של המכשיר, כדי לחוות את הדיעה שלנו.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים

פייסבוק ישראל ממנה את ג׳ואי שמחון למנכ׳׳ל מרכז המו׳׳פ

מימוש החזון של SaaS: הקצאת משאבים אוטומטית בענן הציבורי

אוריבי של איריס שור מגייסת 5.4 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן