Forbes Israel Logo

סערה סביב מינוי מנכ"ל מוזילה: חצי מהדירקטוריון התפטר, קריאות להחרמת המותג

ימים לא קלים עוברים על קרן מוזילה מאז החליטה למנות ביום שני האחרון את ברנדן אייך למנכ״ל החברה החדש ונראה שככל שעוברים הימים המצב רק מחמיר.
אמש הודיעו 3 חברי דירקטוריון, חצי ממנו, על פרישתם מהבורד, כשברקע הולכים וגוברים הקולות ברשתות החברתיות להחרים את מוצרי החברה לצד קריאתם של מספר מפתחים לנטוש את הפלטפורמה בשל מינויו של אייך.

על מה כל המהומה?

ברנדן אייך הוא מתכנת בן 53, ממציא הג׳אווה סקריפט, שהחל את דרכו המקצועית עוד בימי נטסקייפ באמצע שנות ה-90. כש-AOL החליטה לסגור את דפדפן נטסקייפ היה אייך מבין התורמים המשמעותיים שדחפו להקמת קרן מוזילה אותה מלווה בדרך כזו או אחרת מראשית דרכה ועד השבוע בו הפך למנכ״ל החברה.

ואולם, הסערה סביב אייך נולדה מתוך האג׳נדה הפוליטית שלו שנוגעת למהלך ספציפי בו תמך בשנת 2008. באותם ימים היתה קליפורניה מצוייה בתוך מאבק פוליטי סביב משאל עם הידוע גם כ״הצעה 8״ (Proposition 8) שנועד לסכל חוק שעבר במדינה באותה שנה והותיר לבני אותו מין להנשא זה לזה. משאל העם הכריע בסוף בסוגייה כש-52% מתושבי קליפורניה החליטו שנישואים יותרו לגבר ואישה בלבד ובכך ביטלו את ההכרה בנישואים חד מיניים במדינה.

חשש שאייך לא יוכל לדחוף את פייר פוקס אל עולם המובייל

אייך היה מאלו שתמכו בהצעה 8 ויצא נגד נישואים חד מיניים אך הגדיל לעשות וגם תרם 1,000 דולרים לקמפיין שנועד לקדם את התמיכה בהצעה במסגרת חוק משאל העם.

שנתיים לאחר אישור הצעת החוק אגב, הפך בית המשפט הפדרלי בקליפורניה את ההחלטה וקבע כי ״הצעה 8״ נוגדת את החוקה האמריקנית ואינה תקפה, מהלך שהוביל להסרת האיסור על נישואים חד מיניים במדינה, לצד מדיניות שהותירה אותם במדינות נוספות בארה״ב במסגרת תמיכת ממשל אובמה.

לא רק הצעה 8

תמיכתו הפומבית של מנכ״ל מוזילה החדש בהצעה 8 הקימה לו לא מעט מתנגדים והובילה לקריאה ברשתות החברתיות להחרים את מוצרי החברה בשל המינוי החדש. זאת ועוד, שלצד הקריאות הנשמעות בפייסבוק ובטוויטר, החלו עובדי מוזילה לצייץ תחת שימוש בהאשתג של שם החברה והמנכ״ל החדש בקריאה להתפטרותו.

עם זאת, החלטתם של שלושת חברי הדירקטוריון של מוזילה לפרוש אינה נוגעת לתמיכתו של אייך בהצעה 8 אלא נובעת ממקום מקצועי יותר. בימים שבהם פלטפורמת המובייל דוחקת את המחשוב האישי לפינה, חברי הדירקטוריון של מוזילה רצו מנכ״ל שמגיע מתחום המובייל ויעזור להם לעלות את קרנו של פיירפוקס בקרב מכשירי הסמארטפון והטאבלט.

המינוי של אייך לדעתם, יותיר את מוזילה באותו מקום בשוק המובייל ובמלחמה מול ספארי וכרום, יש מקום לשחקן שלישי אם רק יהיה שם האדם הנכון לנווט ולהוביל אותו חזרה למשחק.

מאז מונה אייך לתפקיד המנכ״ל סירב דובר חברת מוזילה להגיב לסערה סביבו אך אישר את דבר עזיבתם של חברי הדירקטוריון אתמול.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

4 אפליקציות שיעלו לכם יותר ממכשיר הסמארטפון שלכם

הגאדג'ט שירחיב את נפח האחסון באנדרואיד שלכם, עד 128 ג'יגה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.