Forbes Israel Logo

ספקיות האינטרנט יוכלו למכור מידע על המשתמשים?

שבוע אחרי שאישר הקונגרס בארה״ב ברוב של 215 מול 205 לבטל את הצעת החוק על איסור מכירת היסטוריית הגלישה של משתמשים ללא אישורם, אמש (ב׳) הנשיא טראמפ אמר את דברו וחתם על ההצעה וכך הפך אותה לרשמית. המשמעות היא שכעת ספקיות האינטרנט השונות יוכלו להפסיק ולהגן על פרטיות הגולשים ולפעול בדיוק כמו גוגל ופייסבוק, אשר מנצלות את המידע הרב שידוע להן על המשתמשים כדי להציג בפניהם פרסומות מותאמות.

הצעת החוק שנועדה להגן על פרטיות המשתמשים אושרה באוקטובר האחרון על ידי ממשל ברק אובמה, והיא הייתה אמורה להיכנס לתוקף בסוף השנה הנוכחית. החוק, שכבר אינו רלוונטי יותר, הכריח את ספקיות האינטרנט לקבל לפני הכל את הסכמת המשתמשים, לפני שהן יוכלו לגשת למידע מדויק הנוגע אליהם כגון היסטורית הגלישה, לטובת פרסום. כמו כן אותו חוק קבע כי על הספקיות לידע את הגולשים באיזה סוג של מידע הנוגע אליהם הן מעוניינות להשתמש. כעת כאמור עם ביטול הצעת החוק באופן רשמי, כל ספקית תקשורת בארה״ב כגון AT&T או Comcast תוכל למכור את המידע האישי של המשתמשים למרבה במחיר ובלי לבקש רשות.

טראמפ. בניגוד לגוגל ופייסבוק – המשתמשים משלמים לספקיות התקשורת | צילום: flickr Max Goldberg

אנחנו לא צריכים לספר לכם שגוגל ופייסבוק מכירות אתכם יותר טוב מהחברים הכי קרובים שלכם ובני המשפחה. יחד עם זאת, ברגע שמסכימים להשתמש בשירותים הללו אנו צריכים לקחת אחריות על ההשלכות ולעובדה שאין שום דבר בחינם בחיים; לכן, אמנם השימוש בפלטפורמות השונות כביכול חינמי, אבל הן נעזרות במידע הרב שנצבר עליכם (עלינו) כדי למכור פרסומות – וזה בעצם המודל הכלכלי. בניגוד לאלו, ספקיות האינטרנט גובות מהמשתמשים מידי חודש סכום כספי לא מבוטל, כך שהגזרה הנוכחית לא ממש הוגנת ולא ניתן ״להחליק״ אותה ולהגיד – ״למה פייסבוק וגוגל כן, והן לא״.

בכל מקרה, הבשורות הטובות לאלו מכם שמתגוררים בארה״ב היא שנכון לעכשיו הספקיות הגדולות – AT&T, Verizon ו-Comcast הבטיחו כי אין בכוונתן לנצל את ביטול החוק לטובתן ולרעת המשתמשים, וכי הן לא ישנו את המדיניות שלהן, וימשיכו להגן על פרטיות המשתמשים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

ניהול אירועים מוצלח יותר: Bizzabo הישראלית מגייסת 6.5 מיליון דולר

אקזיט כחול-לבן: Walk Me רוכשת את Jaco הישראלית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.