Forbes Israel Logo

סקר: בקרב הציבור – ריבלין הוא המנצח בבחירות לנשיאות

כשבועיים לפני יום הבחירות לנשיאות, שייערכו בקרב חברי הכנסת ב-10 ביוני, כל המועמדים משוכנעים שאילו היה הדבר בידי הציבור, הניצחון היה בידיהם. אבל סקר שנערך על ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" בקרב 500 נשאלים מגלה כי המועמד המוביל הוא ראובן ריבלין, שזוכה ל-28% תמיכה.

את המקום השני תופס חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן, עם 21% תמיכה, ואילו במקום השלישי צועד מועמד מפלגת העבודה, ח"כ בנימין בן אליעזר עם 13% תמיכה. שלושת האחרים זוכים באחוזים בודדים בלבד.

הנסקרים נשאלו גם לגבי התכונות הדרושות לנשיא מדינת ישראל. 29% מהמשיבים סבורים כי על הנבחר להיות "מנהיג שהוא אדם", 28% חושבים שעליו להיות בעל יכולת ייצוג בינלאומית, אולי בזכות הרף הגבוה שהעמיד בתחום זה הנשיא היוצא שמעון פרס. 15% סבורים שעל הנשיא להיות בעל ניסיון פוליטי ותבונה מדינית, 14% בעל השכלה ורמה אינטלקטואלית, והשאר – 14%, סבורים שכל התכונות חשובות באותה מידה.

"ראוי מאוד שלנשיא, כדמות ותפקיד אשר אמור לייצג את המדינה, ייבחר אדם שלפחות כמחצית העם רואה בו מועמד מתאים", אומר פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שביצע את הסקר. "לפי תוצאות הסקר ראובן ריבלין הוא המועמד היחיד המתקרב לכך. אנחנו רואים גם כי לציבור חשוב נשיא עם תכונות אנושיות ויכולות ייצוג בינלאומיות יותר מאשר ניסיון פוליטי, ולראייה אנו רואים את התמיכה הגבוהה בפרופ' שכטמן".

צילום: רויטרס

תוצאות הסקר נותחו באמצעות מערכת Mosaic Israel, שמחלקת את הציבור לעשר קבוצות שונות. על פי הממצאים, ריבלין זוכה לתמיכה רחבה של מרבית הקבוצות, ובעיקר בקרב הנשאלים החרדים (59%), ודתיים לאומיים (53%).

פרופ' דן שכטמן זוכה לתמיכה הגבוהה ביותר בקרב הנשאלים השייכים לעשירון העליון (28%), ולתמיכה גבוהה גם בקרב קבוצת "התיישבות לא עירונית" (35%). בן אליעזר זוכה למרבית התמיכה ב"סביבה הרוסית" (25%) ולתמיכה גבוהה בקבוצת הגמלאים (20%). שאר המועמדים לא מובילים באף קבוצת התייחסות.

שטרית זוכה לעדנה בקרב "מפרנסים קשי-יום" (18%) ו"דתיים ולאומיים" (16%), אולם לא זוכה לתמיכה בקרב החרדים. השופטת בדימוס דליה דורנר זוכה לתמיכה גבוהה בקבוצת "גיל הזהב עם נוחות" (גמלאים מהעשירונים העליונים). לפי סקר זה, המועמדת דליה איציק לא זוכה לתמיכה גבוהה בקרב אף קבוצה של נשאלים אולם יש להדגיש שוב כי הבחירות נערכות בקרב חברי כנסת והם שיקבעו מי יהיה הנשיא הבא ולא הציבור.


לכתבה באתר דה פוסט


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.