חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סקר שכר בהייטק: עלייה בביקוש ובשכר, אך גם בזמן איוש משרות

עההיי-טק הישראלי ממשיך לצמוח, עם עלייה בביקוש לעובדים ברוב התחומים ועליות תואמות בשכר; עם זאת, העובדים מעדיפים חברות קטנות וצעירות על פני ארגונים גדולים; בנוסף, ברבעון השני של השנה נרשמה האטה בעליות – אלו הממצאים העיקריים של מחקר נתוני התעסוקה בהיי-טק ובביוטק שערכה חברת ההשמה אתוסיה לסיכום המחצית הראשונה של 2013 במגזר הטכנולוגי בארץ.

זינוק בפיתוח למובייל

לפי נתוני המחקר שערכה אתוסה, במחצית הראשונה של 2013 חלה עלייה משמעותית בביקוש לעובדים כמעט בכל תחומי ההיי-טק, כאשר מוביל המגמה הוא תחום פיתוח התוכנה בכלל ותחום הפיתוח למובייל בפרט. כך, עלה הביקוש למפתחי תוכנה ב-23% לצד עלייה של 2.5% בשכר הממוצע, בפיתוח לאינטרנט חלה עלייה של 24% בביקוש ו-3% בשכר ובפיתוח למובייל נרשם זינוק של 28% בביקוש ו-3.5% בשכר.

תחום אחר שרשם עלייה ניכרת בביקוש הוא תחום הבכירים, עם 9.5%. עם זאת, כאן לא התבטאה העלייה בביקוש בעליית שכר. לפי המחקר, הבכירים המבוקשים ביותר הם בתחומי ניהול השיווק והמכירות, אך גם מנכ"לים הוא תפקיד בולט, מאחר וחברות רבות מחפשות מנהלים שיחליפו את היזמים, המומחים בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, ויעבירו אותן לשלב הבא בחייהן העסקיים.

במבט על טבלת השכר, ניתן לראות כי המשכורות ההתחלתיות בתחומי התוכנה, החומרה, השיווק והתמיכה הן הגבוהות ביותר, ומתמחים בשנתם הראשונה במקצועות אלו משתכרים ברוב המקרים מעל 10,000 שקל בחודש. זאת בעוד בתחומי הביוטק, הניהול והאון-ליין במשכורות התחלתיות בנות 4 ספרות. התחומים בהם ניתן להגיע למשכורות הגבוהות ביותר בתפקידי ניהול הם תוכנה, חומרה ופיתוח, בהם מתקרבות המשכורות למנהלים ל-40,000 שקל בחודש.

גם החברות עצמן מושפעות מהשינויים. לפי אתוסיה, בחציון הראשון של 2013 נרשמה עלייה של 23% בחברות הסטארט-אפ החדשות ו-41% בסטארט-אפים המחפשים השקעות כספיות. לעומת זאת, בזמן איוש משרות נרשמה עלייה קלה, כפי שמסביר אייל סולומון, מנכ"ל אתוסיה: "זמן חיפוש העבודה למועמדים מעל גיל 45, המשמשים כמנהלים בדרגי ביניים או כמהנדסים בכירים, עלה לזמני שיא של 21 שבועות בממוצע. בשנתיים האחרונות אנחנו עדים להחמרה במצבם של ילידי שנות השישים המשמשים בתפקידים אלו. הם מוצאים עצמם מתוסכלים יותר ויותר מול תהליכי גיוס איטיים ונאלצים להתמודד עם פסילות הקושרות את הניסיון הרב שלהם לצרכים ארגוניים צנועים יותר". גם למשרות "צעירות" יותר עלה זמן הגיוס הממוצע מ-5 ל-7 שבועות בהיי-טק ומ-4.5 ל-5 במגזר הביוטק.

כמו כן, למרות המשכורות הגבוהות יותר בד"כ המצויות בחברות הגדולות, אומרים 64% מהנשאלים כי הם מעדיפים לעבוד בחברות קטנות וצעירות המונות עד 100 עובדים, ו-7% מהעובדים בחברות הגדולות עוזבים מרצון, כאשר רובם בשנות השלושים המוקדמות לחייהם.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

צפו: הערכה שתאפשר לכם לגרום לכל חפץ לעופף באוויר

מעצבים את הבית באמצעות הסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן