Forbes Israel Logo

עדשות המגע החכמות עדיין מתקשות לסייע לחולי סוכרת

ורילי, מחלקת מדעי החיים של חברת אלפאבית, וחברת הבת של נוברטיס, חברת אלקון – מפסיקות את ההשקעה בפרויקט מדידת הגלוקוז באמצעות עדשות מגע חכמות, כך עולה ממכתב שפורסם בסוף השבוע האחרון על ידי המנהל הטכני של ורילי, בריאן אוטיס. על הפרויקט עבדו החברות מאז שנת 2014.

כאשר הוכרזה השותפות ביניהן לפני ארבע שנים, היה הרעיון לפתח שני סוגים של עדשות מגע. אחד מהם ישמש את חולי הסוכרת כדי לפקח באופן רציף על רמות הגלוקוז בגוף על ידי מדידת נוזל הדמעות בעיניהם. השני נועד לאנשים עם "זוקן ראיה", ליקוי אשר מפריע למבוגרים להתמקד בעצמים קרובים.

את המדידה מבצעים בעין. עדשת מגע | צילום Shutterstock

"אנו מצפים לעבוד עם גוגל כדי להפגיש את הטכנולוגיה המתקדמת שלהם ואת הידע הנרחב שלנו בביולוגיה כדי לענות על האתגרים הרפואיים שטרם נפתרו", אמר המנכ"ל הקודם של נוברטיס, ג'וסף ג'ימנז, בהצהרה שהודיעה על השותפות בשנת 2014. "זהו צעד חשוב עבורנו ללכת מעבר לתחומי ניהול מחלות מסורתיות, כשאת המדידה אנו מבצעים בעין".

בעוד עבודתה של ורילי על העדשה המכוונת לרוחק ראייה תימשך, ההודעה של אוטיס הסבירה כי הם לא הצליחו להוכיח עקביות מספקת במדידות שלהם, המנסות להראות התאמה בין ריכוזי הגלוקוז בדם לבין הגלוקוז בדמעות.

"לדוגמה, מצאנו כי קיימת הפרעה בביומולקולות של הדמעות שיצרה אתגרים בהשגת קריאות הגלוקוז המדויק מכמויות קטנות של גלוקוז בקרום הדמעות", נכתב בהודעה. "בנוסף, מחקרים קליניים שלנו נתקלו באתגרים רבים בהשגת תנאים למצב היציב ההכרחי לקריאה אמינה של רמת הגלוקוז".

אלקון וורילי גם ימשיכו לעבוד יחד על פיתוח עדשה תוך עינית חכמה כדי לשפר את הראייה לאחר ניתוח קטרקט.

"אנו מצפים לשלב הבא של פיתוח שתי תוכניות העדשות החכמות שלנו עם ורילי שם אנו מיישמים את הידע הטכני וההישגים הטכניים שלנו לפתרון אתגרים נפוצים ברפואת עיניים", כתב דובר אלקון בדוא"ל שנשלח לפורבס.

כמו כן, החברה לא מוותרת על טכנולוגיית ניטור הגלוקוז לחלוטין. אוטיס ציין כי הם ממשיכים לעבוד על פרויקטים אחרים הקשורים לניטור רציף גלוקוז עבור אנשים עם סוכרת סוג 2 עם שתי חברות תרופות: דקסקום וסאנופי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.