Forbes Israel Logo

עד הישמע הג'ונג: איך ישפיע המצב בקוריאה על מחיר הגלקסי S4?

בעוד העולם עוצר את נשימתו מחשש לפרובוקציה הגדולה הבאה שיחולל מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, מעבר לגבול המפורז עם הדרום – העסקים כרגיל, ומפעלי ענקיות הטכנולוגיה פועלים במלוא המרץ. קונצרנים כמו סמסונג ו-LG מייצרים כאן את מוצרי הדגל שלהם, כמו הגלקסי S4, כמו גם חברות המייצרות רכיבי מפתח שימכרו לאחר מכן לענקיות מתחרות כמו סוני או אפל.

בדרום קוריאה ישנם כאמור כמה מפעלים לייצור מכשירי חשמל, כשמרבית עסקי האלקטרוניקה הגדולים שוכנים בעיר גומי, השניה בגדולה בפרובינצייה Gyeongsang, שם גם נמצאים מרכזי הייצור של סמסונג ו-LG. בהמשך נמצאות Giheung ו-Hwaseong, בהן מיוצרים מעבדי Exynos אותם ניתן למצוא בגרסה האחרונה של הגלקסי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

האם יש להן סיבה לדאגה? לא ממש, לפחות על פי האנליסטית ג'יימי וואנג, שטוענת כי הן יכולות בקלות להגדיל את תכולת הייצור שלהן בסין. "זה יכול לעזור להן לעשות התאמות לגבי העלויות ולהגיב לאיום הפוטנציאלי", טוענת וואנג.


צילום: רויטרס

גם ב-LG מאמינים כי בסיס הייצור לא יושפע. הדובר שלה בסיאול טוען כי "יש לנו בסיס אספקה נרחב עד כדי כך שכל מצב במדינה אחת או באזור מסוים אחד לא יגרום לנזק או ישפיע על האספקה".

אולם דאגה גדולה יותר מגיעה מכיוון העיר Pagu, הרחוקה כ-10 קילומטרים מן הגבול עם הצפון, שם נמצאות חברות כמו LG Display, המספקות רכיבים לפאנלים של מכשירי LCD ולאייפדים של אפל. האנליסטית סווטה דאש מ-iSuppli's אומרת כי "לכל סוג של הפרעה למפעלים ב-Paju, תהיה השפעה גדולה על שרשרת אספקת הפאנלים ומכשירי ה-LCD בעולם. במיוחד עבור חברות כמו אפל, כ-71% מהפאנלים של האייפדים שלה מיוצרים בידי LG Display".

ברור כי אלו חדשות רעות למדי עבור בעלי המניות של אפל, שמחסור אפשרי בפאנלים עלול לגרום לעליית מחירי מוצריה עד שספקים חלופיים בטייוואן ובסין יכולים יהיו להדביק את קצב הייצור הדרוש.

"אולם מדאיג ככל שהמצב נשמע", מסייגת דאש, "במקרה הלא הסביר של הסלמה חמורה בסכסוך, שרשרת אספקת רכיבי האלקטרוניקה העולמית, על אף שהיא נשלטת בצורה כה דומיננטית בידי חברות דרום-קוריאניות, עדיין מגוונת מספיק גם מחוץ למדינה כדי להתמודד עם רובו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.