Forbes Israel Logo

עד המדינה אותר: "אני לבד, במשטרה רואים רק תיק ולא בן אדם"

"המצב הנפשי שלי לא טוב, וזו אחת הסיבות שברחתי", סיפר היום (שבת) עד המדינה בפרשת הבר נוער, שעות ספורות לפני שנתפס כשהוא מסתתר תחת הכיור של דירה ברחוב יצחק שדה בדרום תל אביב.

"שלפנו אותו משם והוא נמצא אצלנו", אמר גורם בכיר במשטרה זמן קצר לאחר לכידתו של האיש. "נבחן את המשמעות של הבריחה שלו והפרת ההסכם מול הפרקליטות. כעת אנחנו מכוונים את כל המאמצים של ימ"ר תל אביב לגבש כתב אישום".

העד, ששוחח עם כתב חדשות 2, סיפר כי היה נתון בלחץ נפשי כבד מאוד, ולא זכה כלל לתמיכה: "אני לרגע לא חוזר בי, פשוט קשה לי עם כל הסיטואציה. אני ממש לבד ולא מקבל תמיכה מהמשטרה. הם רואים את התיק, לא את האדם", אמר.

"מרגע שהסיפור התפוצץ, שכחו שיש פה בן אדם שצריך טיפול. אני לא חושב שצריך להתמקד רק בתיק", הוסיף העד. "כל שעה בשבילי זה הישרדות, לא קל לי, אבל אין לי הרבה ברירות. הם יכולים לחפש אותי, הם לא ימצאו", אמר זמן קצר לאחר שאותר.

עד המדינה | צילום: פייסבוק

העד, צעיר בן 25, הדגיש כי לא התכוון להפר את התחייבויותיו לעסקה עם המדינה. "לא הפעילו עליי לחץ ולא התכוונתי לחזור בי", הבהיר, "שיבטלו את העסקה, אבל יצטרכו לשאת בתוצאות שזה יפגע בתיק". על האבטחה שהוצמדה לו סיפר: " פתחתי את הסורגים וקפצתי מהחלון. אף אחד לא רדף אחרי".

כזכור, בלילה שבין רביעי לחמישי היה עד המדינה תחת שמירה של בלשי ימ"ר תל אביב. ביחידה סיפרו כי עשו כל מאמץ לתמרן בין השמירה הקפדנית על פרטיותו ובין סיכול כל ניסיון לפגוע בו. "הוא החליט מרצונו לעזוב ולקפוץ מהקומה השנייה ועוד לא התחלנו לבחון את הדברים", אמר גורם במשטרה. "עשינו מאמץ גדול מאד לאתר אותו ולהחזיר אותו למסלול של הסכם המדינה".

"נבחן את משמעות הבריחה שלו, אני רוצה להדגיש כי במשך היומיים וחצי האחרונים לא התלהמנו. היה לנו ברור היכן הוא נמצא" הוסיף גורם בכיר בימ"ר.

עצם הפרת ההסכם מצד העד, אפשרה חוקית לבלשי הימ"ר להביא את האיש לתחנת המשטרה גם בניגוד לרצונו. "כמעט לכל אורך הדרך ידענו כל צעד ושעל שלו", הדגישו הערב בימ"ר.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.