חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo
מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. צילום: גוגל

עובדי גוגל העולמית בפנייה למנכ"ל: החרם חברות וארגונים ישראליים

יותר מ-250 עובדים בענקית הטכנולוגיה הביעו תמיכה בסיום חוזים עם גורמים בישראל וקראו לגנות באופן פומבי את הפעולות ברצועה: "אי אפשר להתעלם מהמתקפות ההרסניות על הפלסטינים"

שוברים שתיקה: יותר מ-250 עובדים בחברת גוגל הוסיפו את חתימתם לעצומה הקוראת לענקית הטכנולוגיה לבחון את סיום החוזים שנחתמו עם חברות ישראליות על רקע ההסלמה הביטחונית והמערכה ברצועת עזה, וכן לגנות בפומבי את הפעולות הישראליות ברצועה, כך על פי פרסומים בכלי תקשורת זרים.

חלק מהעובדים החתומים על המכתב, שהגדירו עצמן כ"קואליציה של יהודים ובני ברית בגוגל שמודאגים מהאלימות האזורית", הדגישו כי אין בתמיכתם בצד הפלסטיני מעידה על תפיסות אנטישמיות. "כיהודים, איננו תומכים בעמדות של מי שדרש ממך לתמוך בלעדית בפעולות הישראליות. אנטי ציוניות אינה אנטישמיות. יש להכיר בנזק שנגרם לפלסטינים על ידי הצבא הישראלי", כך נכתב בפתח העצומה, שהופנתה ישירות למנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי.

מנכ"ל גוגל - סונדר פיצ'אי. צילום: Maurizio Pesce
עובדי החברה קוראים למנכ"ל: "גנה בפומבי את פעולות ישראל". צילום: Maurizio Pesce

בהמשך ביקשו העובדים לנקוט במספר צעדים, בראשם לתת תשומת לב מיוחדת לבקשות המגיעות מעובדי גוגל פלסטיניים, בטענה כי "הפלסטינים נפגעו מהאלימות הצבאית באזור באופן גורף, ולכן הקשה לבקשותיהם היא חיונית".

עוד הוסיפו במכתב בקשה לממן ארגוני זכויות אדם פלסטיניים, ולוודא כי "כל תמיכה במאמצים הומינטריים של ישראל, תגובה באופן מקביל על ידי תמיכה בארגוני זכויות אדם מהצד הפלסטיני".

"גוגל מחויבת לזכויות אדם"

העצומה הדגישה את כאבו של העם הפלסטיני, וטענה להפרת זכויות אדם מצד ישראל: "גם הישראלים וגם הפלסטינים סובלים – אבל אי אפשר להתעלם מהמתקפות ההרסניות עמם מתמודדים הפלסטינים. על הנהלת גוגל לדחות כל טענה כי ביקורת על ישראל או על הציונות היא אנטישמית – זה מגביל את חופש הביטוי ומסיח את הדעת מן האנטישמיות האמיתית".

"פעולותיה של ישראל מפרות זכויות אדם שנקבעו על ידי האו"ם, זכויות שגוגל, כחברה -מחויבת אליהן. על כן, אנו מבקשים לבחון את החוזים שנחתמו עם צדדים ישראלים וכן את התרומות שניתנות לארגונים במדינה, ולבטל חוזים והסכמים עם ארגונים שתומכים בהפרת הזכויות של העם הפלסטיני", נכתב לסיכום.

על פי הדיווח, הרקע לכתיבת המכתב הוא העובדה כי עובדים אחרים פרסמו מכתב התומך בפעולות ישראל ואף אוסף תרומות לארגונים פרו-ישראלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן