חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עופות דורסים: כמה מצייצים יש לדאעש בטוויטר?

בעוד הוושינגטון פוסט מפרסם עדויות ראשונות על כך שהמדינה האסלמית של דעאש מתקשה לתפקד ומראה סימנים ראשונים של התפוררות, נראה שהארגון הרצחני ממשיך לעשות חייל בחזית אחרת – החזית הדיגיטלית.

לפי דוח של המכון האמריקאי Brooking Institute תומכי דאעש הפעילו בין ספטמבר לדצמבר 2014 כ-46 אלף חשבונות טוויטר, על אף שלא כולם היו פעילים בו זמנית. היכן נמצאים אותם מצייצים נאמנים? רובם הגדול מגיעים מסעודיה, סוריה ועיראק, אך גם 404 חשבונות נפתחו בארה"ב, 139 בבריטניה ו-162 בשטחי הרשות הפלסטינית.


התרחבות הנוכחות של דאעש בטוויטר בשנים באחרונות

מאז 2008, הגדילה הקבוצה את נוכחותה ברשת החברתית באופן דרמטי: רק שני חשבונות נפתחו במהלך 2008 כולה, ב-2012 זינק המספר ל-2,380, שנה לאחר מכן הוא כבר הגיע ל-4,378 וב-2014 חלה עליה חדה במיוחד ונפתחו 11,902 חשבונות חדשים. יחד עם זאת, למרות הנוכחות המאסיבית הזו ברשת, ההצלחה של דאעש בטוויטר מתבססת בעיקר על קבוצה קטנה ופעילה מאוד של תומכים שמצייצים באופן אינטנסיבי.

כעת לפי דיווחים שמגיעים ביממה האחרונה, נראה כי הארגון עושה שימוש ברשת הטוויטר על מנת להפיץ את קיומה של רשת חברתית אלטרנטיבית שפתח ונקראת 5elafabook. הרשת דומה מאוד לפייסבוק אך נראה כי בשלב זה מונה חברים בודדים בלבד.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן