Forbes Israel Logo

עופר עיני: אפרוש מתפקידי כיו"ר ההסתדרות ב-1 בפברואר

יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, הודיע היום (ג') על החלטתו לסיים את תפקידו בתחילת חודש פברואר הקרוב. עיני יסיים שמונה שנות כהונה כיו"ר הארגון, ובהודעה מטעם ההסתדרות נכתב מטעמו כי "אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה. מבחינתי נקודת השיא מתרחשת בימים אלו כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות".

בהודעה נכתב עוד כי "בתקופה זו הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו".

עופר עיני | צילום: מרק ישראל סלם

בהמשך להודעה המפתיעה, עיני ייפגש בשעות הצהריים עם הנהגת ההסתדרות ויודיע על כוונתו להמליץ בפני בית נבחרי ההסתדרות על אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, להיות מחליפו. ניסנקורן נחשב ליד ימינו של עיני בהסתדרות.

בהודעת ההסתדרות נכתב על ניסנקורן כי "במסגרת תפקידו הוביל ניסנקורן את מרבית המשאים ומתנים שניהלה ההסתדרות מול הממשלה והסקטור העסקי והוכיח כי הינו ראוי להוביל את ההסתדרות בשנים הבאות".

במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים סקר עיני מספר פעולות שלדעתו מהוות את ההצלחות הגדולות ביותר שלו בתפקיד, "הגדלנו את שכר המינימום, חתמנו על עשרות הסכמים קיבוציים, והכי חשוב שמאות מקומות עבודה ברחבי הארץ מתאגדים ומקימים ועדי עובדים ולוקחחים אחריות על גורלם. הרוב גם עושים את זה תחת הגג שלנו ואני גאה על כך".

עיני  גם התייחס לעיקרון שהוביל אותו כיו"ר ההסתדרות והוא שיתוף פעולה בין החלקים השונים של המשק, "אם אנחנו רוצים לחזק את המשק, את האזרחים, העובדים, מעמד הביניים ובטח את החלשים, הדרך הנכונה היא לשלב ידיים ביחד. יחד זו לא מילה גסה. צריך להתעלות מעל האינטרסים ולהתעלות מעל האגו כדי לעבוד יחד".

מבחינה פוליטית נחשב במשך השנים עופר עיני למקורב לשלי יחימוביץ', אבל לקראת מערכת הבחירות הנוכחית השניים התרחקו. כיום תומך עיני בבוז'י הרצוג בבחירות לראשות המלפגה שייערכו החודש. עיני רק נבחר לכהונה נוספת בהסתדרות לפני כשנה וחצי.

יחימוביץ', אמרה בתגובה להודעת הפרישה כי שנות כהונתו של עופר עיני כיו"ר ההסתדרות היו שנים חשובות שבאו אחרי תקופה ארוכה של היחלשות העובדים. היא שוחחה עם עיני, הביעה צער על פרישתו, ואיחלה לו הצלחה בדרכו החדשה.

חבר הכנסת ממפלגת העבודה, איתן כבל, שהתמודד מול עיני בבחירות האחרונות ליו"ר ההסתדרות אמר לגלי צה"ל כי הוא עדיין רואה את עצמו כמחליף אפשרי לעיני, למרות שהוא עדיין לא בדק לעומק את תקנון ההסתדרות ומה קורה במקרה של פרישת יושב ראש בשלב כזה של הקדנציה. כבל אמר כי לטעמו ההסתדרות צריכה לעבור "טלטלה מחשבתית גדולה" לאור חוסר היציבות התעסוקתית הגדולה במשק שפוגעת גם בעובדים המאוגדים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.