חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עיני לנתניהו: "קרא את בנט לסדר – ישנה הסתה פרועה נגד הנמלים"

יו"ר ההסתדרות קורא לראש הממשלה להתערב ולמנוע את התבטאויות השרים נגד עובדי הנמלים. במכתב ששיגר הערב עופר עיני לבנימין נתניהו הוא אמר: "לא יעלה על הדעת כי שר בממשלה יתבטא באופן שכזה, ובמקום לעודד אחדות בעם הוא מסית ומשסה. אמנם, האחריות לתוצאות מעשיו חלה עליו, אך אינה פותרת אותך מאחריות בהיותך ראש הממשלה".

דבריו של עיני מתייחסים לסטטוס שכתב אמש שר הכלכלה נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו. בסטטוס כתב בנט: "זהו. אי אפשר יותר עם הנמלים. הגעתי עכשיו הביתה והבנתי שחייבים לעשות מעשה. הם במטבח. בסלון. בחדר אורחים. כל הבית נמלים. הזמנתי מדביר".

במכתב אמר עיני: "אני מזועזע כי שר בכיר בממשלתך חושב, וקל חומר מתבטא בביטויים אלו. לא ייתכן כי שרים בממשלת ישראל יתבטאו בצורה כה מחרידה כנגד אזרחים במדינת ישראל. העובדים הינם בשר מבשרה של החברה הישראלית".

עוד הוסיף עיני: "דומה כי בשבועות האחרונים החליטו שרי ממשלתך להתחרות ביניהם מי יציב את הרף הגבוה ביותר של אותה הסתה פרועה וזו הולכת ומקצינה מדי יום. שרים שונים בתקשורת שמו להם למטרה לנגח, ולהסית כנגד העובדים בכלל וכלפי נציגיהם והעבודה המאורגנת בפרט".

עופר עיני | צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר ההסתדרות הפציר בנתניהו: "כראש הממשלה חלה עליך החובה שלא לעמוד מנגד ולא לאפשר את קיומה של הסתה זו. האחריות לפתחך להביא לכך כי שרי הממשלה יחדלו מהתבטאויות מסוג זה. בנסיבות אלו, יש לקרוא לסדר את השר בנט ולהביע את התנצלות הממשלה בפני ציבור העובדים. אני קורא לך לעודד אחדות בעם ולפעול ללא דיחוי למיגור ההסתה הפרועה".

עיני גם ציין כי עד כה ההסתדרות בחרה שלא להתערב ב"מריבה" בין הנמלים לשרי הממשלה. "מתוך תחושת אחריות לאומית, ולמרות הקושי להבליג על מסע הסתה פרוע זה, ההסתדרות בראשותי נוקטת באיפוק, מתנהלת באחריות ואינה נגררת אחר ההסתה. הנני סבור כי יש לפעול במדיניות של אחדות ומניעת שסעים בחברה הישראלית".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן