Forbes Israel Logo

עיצומים בחברת החשמל. רשות החשמל: "רואים בחומרה"

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, הורה היום לעובדים לנקוט בעיצומים חלקיים בשל מה שהוא מכנה "ניסיון של רשות החשמל לבצע מחטפים שונים". זאת בשל כוונתה של הרשות לאפשר למחלקים היסטוריים (קיבוצים, מושבים ויישובים בדויים) להתאגד ולפעול כיזמים פרטיים מול חברת החשמל, בתמורה להנחה בחשבון החשמל.

צרפתי הורה לעובדים שלא לאפשר צירוף מאגדים על פי הוראות ההסדרה, וכי אין לבצע החלפות צרכנים ע"ש חברות חלוקה פרטיות שמבקשות לפעול בשטחי הקיבוצים. כמו כן הורה צרפתי שלא לאפשר גבייה מהמחלק של תעריף מכירה מרוכזת במתח גבוה גם אם הרשות הודיעה כי המחלק ההיסטורי זכאי לתעריף הנ"ל.

"אין לבצע החלפות צרכנים לצרכני קצה, ובכלל זה OPC ופז", כתב צרפתי. "ככלל אין להעביר כל מידע לרשות החשמל לאגף השיווק או לכל גורם חיצוני אחר. כמו כן אין להעביר מידע בכל דרך כלשהי או לפעול מול מתווכי חשמל / חברות פרטיות המבקשות לפעול בכל פעילות שהיא במקטע החלוקה או האספקה.

לטענת הועד, ערב פתיחת המו"מ עם הממשלה בנושא הרפורמה בחברה פועלת הראשות בניגוד למתווה המוסכם שהושג בין ארגון העובדים למדינה בשנת 2010, בעיקר במקטעי החלוקה והאספקה. מוועד העובדים נמסר כי "רשות החשמל מנסה לבצע מחטפים, להכשיל את המו"מ על הרפורמה בחברה ולהכשיל את שרי האוצר והתשתיות. כל זאת בניגוד להחלטות ביה"ד לעבודה. לא נסכים להתנהלות שכזאת".


צילום: מרק ישראל סלם

מרשות החשמל נמסר בתגובה: "אנו רואה בחומרה את פעולות העובדים שפוגעות בצרכני החשמל בישראל. רשות החשמל – וכך גם גופי ממשלה נוספים – פעלו בשנים האחרונות באופן מאומץ ליצירת תנאים לתחרות במשק החשמל, בהתאם להוראות החוק והחלטות ממשלה. הרשות רואה בחומרה כל פגיעה בשחקנים פרטיים במשק החשמל או בצרכני חשמל המבקשים להינות מפירות התחרות, תוך ניצול מעמדה של החברה לרעה".

"נמשיך לפעול לטובת ציבור הצרכנים", המשיכו ברשות. "הרשות סבורה כי הפגיעה בשחקנים החדשים במשק, או ביזמים המבקשים לקדם הסדרי חסכון שונים מול צרכני החשמל, פוגעת בראש ובראשונה בצרכני החשמל בישראל. צרכני החשמל הם אלה שמממנים את תעריפי החשמל לחברה והם בעלי הזכות לכך כי משק החשמל יהפוך תחרותי על מנת שיוכלו להינות מפירות התחרות".

"במאמר מוסגר יצויין כי החלטת הרשות האחרונה ביחס להסדרת פעילות מחלקים היסטוריים, עוסקת בהסדרת פעילות של שטחים שנוהלו עשרות שנים בלא כל פיקוח, לרבות בהיבט בטיחות החשמל, ומחוץ לשטחי פעילות חברת החשמל", סיכמו ברשות. "החלטת הרשות מיישמת מתווה עליו החליטה הרשות ואשר אושר בבג"צ, להסדרת הנושא. רשות החשמל מצפה מהנהלת החברה לפעול בנושא ולהביא לסיום עיצומים אלו כמתחייב מהוראות הדין".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.