חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עכשיו זה ודאי: הדפדפן הסלולרי מת, יחי עידן האפליקציות

אנליסטים מחברת הביג דאטא Flurry פרסמו נתונים מהמידע שאספו על הצרכנים בארה"ב במהלך הרבעון הראשון של 2014 – כך, בעוד משתמשים מבלים יותר זמן בחברת המכשירים שלהם (ממוצע של שעתיים ו-42 דקות ביום, עליה של 4 דקות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה), בפרמטר של איך הם מבלים את הזמן הזה חל שינוי מהותי באמת. 22 דקות ביום בלבד, זה הזמן שמשתמשים בילו בדפדפן הסלולרי שלהם, כשאת יתר הזמן הם העבירו באפליקציות השונות.

בהינתן חלוקת הזמנים הזו, נראה שהמשתמשים ממש נצמדים לתכנים שיש באפליקציות שלהם. בעוד שמשחקים דורשים שימוש באפליקציות באופן די ברור, כמעט בכל תחום אחר יש למשתמש ברירה – לחפש את המידע באפליקציות או באינטרנט.

מהנתונים שפורסמו עולה כי יותר ויותר משתמשים מסתמכים כיום רק על האפליקציות ועושים שימוש מועט בלבד בדפדפנים. כל מי צריך להגיע היום לצרכנים חייב להביא בחשבון את הנתונים הללו, ולגבש אסטרטגיה שתכלול גם את המימד האפלקטיבי של העניין.

עסקים שמשתמשים בפלטפורמות ששמות את הדגש על הרשת ועל שירותים מקוונים, עשויים למצוא עצמם בעמדת נחיתות מבחינת המצגת בפני המשתמשים, וזאת מול נותני שירות דומים בעזרת אפליקציות. אם המיקוד הוא בבניית אפליקציות, ולא בבניית אתרים מותאמים, היתרון בבחירת השימוש באנדרואיד או ב-iOS ברורים – יותר משתמשים שווה יותר נגישות, יותר הורדות, יותר הצלחה.

המשתמשים היום מעדיפים את השימוש באפליקציות | אילוסטרציה: Shutterstock

אחת המטרות של מערכת ההפעלה החדשה פיירפוקס OS, היא לתת למפתחים כלי פשוט, זול ונגיש להגיע למשתמשי הסלולר, מבלי שיצטרכו לעבור דרך חנות אפליקציות זו או אחרת. ובכל זאת, למרות שהחזון של חיפוש אונליין פשוט שיוביל ל'דפי אינטרנט דמויי אפליקציות' או יריצו אפליקציות ישירות מהענן, משמעו עלויות פחותות בהרבה ונגישות לכל, עדיין אין במערכת את הגמישות שיש באפליקציות היום, וככל שאנשים עוברים יותר ויותר לסביבה אפליקטיבית, מכשירים שיריצו את מערכת ההפעלה של פיירפוקס יהפכו פחות ופחות אטרקטיביים.

בעוד שהאינטרנט מקדם גישה שווה לכולם, פלטפורמת האפליקציות נותנת לשומרי הסף (כמו אפל וגוגל) את הכוח לקבוע את כללי המשחק, את המדיניות הבסיסית, ואף לשנותם במהלך הזמן מבלי שתוכלו לעשות דבר בנדון.

אבל, אם בעסק שלכם אתם עוקבים אחרי הכלל שאתם הולכים לאן שהלקוחות שלכם הולכים, אז כדאי שתתחילו לבנות ולהפיץ את האפליקציה שלכם, וכמו כן תתחילו להפנים שגוגל ואפל תמיד יהיו צד שלישי בכל קשר שתבצעו עם הלקוחות, עד לדבר הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן