Forbes Israel Logo

עכשיו תור DJI: חושפת את הרחפן המתקפל המתקדם ביותר בשוק

לפני כשבוע חשפה חברת GoPro האמריקאית את Karma, הרחפן הראשון מתוצרתה, שהתבלט בזכות היותו רחפן מתקפל ונייד. עכשיו מגיעה התשובה של חברת הרחפנים הגדולה בעולם, DJI הסינית, שחושפת את Mavic (מאביק) רחפן קטן יותר, נייד יותר ומתקדם יותר ואפילו לא יקר יותר.

החידוש העיקרי של הרחפן החדש הוא כמובן הקומפקטיות שלו. במצב מקופל, המידות שלו הן 83 מ"מ על 198 מ"מ. לא הרבה יותר גדול מטאבלט או בקבוק שתייה אישי, כשגם המשקל שלו מרשים לטובה ועומד על 743 גרם בלבד. כך יכולים סוף סוף משתמשים לאחסן את הרחפן בתיק הגב ולצאת איתו לטיול או לכל פעילות אקסטרים אחרת שירצו לתעד. לשם השוואה הפאנטום 4 של DJI שוקל כמעט כפול – 1380 גרם. אולם גם בהשוואה ל-Karma (קארמה) הרחפן המתקפל החדש של GoPro, ששוקל קצת מעל לקילו, בולט ה-Mavic.

כמובן שהקומפקטיות משפיעה גם על בקר השליטה של ה-Mavic והוא עכשיו קטן הרבה יותר מבקר השליטה של הפאנטום 4 למשל. למעשה, אם תרצו תוכלו להטיס אותו בעזרת השלט בלבד, בעזרת השלט והסמארטפון או אפילו בעזרת הסמארטפון בלבד. מעולה, אם כל מה שאתם רוצים זה 'דרוני' (Dronie, סלפי מרחפן) זריז. ואם מדברים על צילום, אז כמו הפאנטום 4, גם ה-Mavic כולל מצלמת 4K מובנית שיושבת על גימבל (מייצב מצלמה) ומאפשרת גם צילום סטילס באיכות 12 מגה-פיקסל, כולל אפשרות ל-RAW.

ה-Mavic כולל 4 מצלמות ואפשר לחבר אליו עד 20 לוויינים בו זמנית | צילום: יוטיוב

עם זאת, הבידול העיקרי של ה-Mavic מול הקארמה של GoPro הוא ביכולות האוטונומיות של הרחפן, שהגיעו היישר מהפאנטום 4 המרשים של החברה. כל רחפן Mavic כולל, חוץ מהמצלמה העיקרית כמובן, גם מערכת להמנעות ממכשולים, שכוללת 4 מצלמות ומערכת אולטרה-קולית שמשדרת גלי קול כלפי מטה ומאפשרת לרחפן לדעת את גובהו בכל רגע. כך תוכלו למשל לטפס על מדרגות או גבעה, והרחפן ימשיך לעקוב אחריכם מבלי להתרסק. כמובן שהרחפן החדש גם כולל מקלט GPS עם חיבור לעד 20 לוויינים בו זמנית, מה שמאפשר לו לדעת בכל רגע נתון את מיקומו ולחזור בדיוק למקום ממנו המריא במקרה חירום.

עוד פיצ'רים של ה-Mavic הם האפשרות ליהנות ממערכת הראייה הממוחשת המרשימה של DJI, שמאפשרת לרחפן 'לנעול' עליכם, לעקוב ולצלם אתכם ללא מגע; DJI הוסיפה גם זיהוי מחוות ידיים, שיגרמו לרחפן להתחיל ולהפסיק לצלם או לקחת תמונת סטילס.

ה-Mavic יכול להגיע למהירויות מרשימות של 65 קמ"ש, קצת פחות מה-72 קמ"ש של הקארמה, אולם זמן הטיסה שלו, אחד הפרמטרים החשובים ביותר ברחפנים עומד על 27 דקות טיסה, לעומת 20 דקות טיסה בלבד של הקארמה. במקביל לרחפן השיקה DJI גם משקפי מציאות מדומה תואמים, שיאפשרו לכם להרכיב אותם ולשלוט בו בעזרת תנועות הראש, ממש כאילו הייתם גמד קטן שיושב בתא הטייס הדמיוני שברחפן.

הרחפן החדש יגיע לחנויות תוך מספר שבועות ומחירו צפוי להיות באיזור ה-1,000 דולר; זול יותר מהפאנטום 4 ואפילו הקארמה של GoPro, בהנחה שאתם רוכשים את החבילה המלאה שלה, כולל מצלמת Hero5.

צפו: הרחפן המתקפל הראשון של DJI

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: גיוס: Codefresh הישראלית מגייסת 7 מיליון דולר

עוד בגיקטיים: בשקט בשקט: Meerkat פיתחה בחשאיות אפליקציה שמגיעה כבר למיליון משתמשים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן