חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

על הגובה: נתניה עוברת את ת"א במספר הדירות בגורדי השחקים

מצוקת הקרקעות והביקושים לדיור במרכז הארץ, לצד מלאי קרקעות הולך ואוזל ברשויות המקומיות מביא את הצורך לשינוי קו הרקיע הנדל"ני. ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה כי בישראל יש כיום מעל ל- 13,120 יח"ד הנבנות במגדלי מגורים בני 16 קומות ומעלה.

בחינת הדירות הנמצאות בבנייה פעילה במגדלי מגורים העולים לגובה, מעלה כי העיר נתניה נמצאת במקום הראשון עם בניה פעילה של 1,858 יח"ד בבניינים בני 16 קומות ומעלה. תל אביב דורגה במקום ה-2 עם בניה פעילה של 1,670 יח"ד ואל המקום ה-3 הגיעה פתח תקווה עם בניה פעילה של 1,505 יח"ד בבניינים בני 16 קומות ומעלה.

שכונותיה הדרומיות של נתניה | צילום: מתוך ויקיפדיה

עוד ערים המופיעות בדירוג הבניה לגובה הן הוד השרון (מקום 4), רמת גן (5), אשדוד (6), ראשון לציון (7), חולון (8), ירושלים (9) ובמקום ה-10 חיפה.

"גובה מתקשר אסוציאטיבית למשהו חיובי ואיכותי", אומר אבי ביתן, סמנכ"ל השיווק בחברת מנרב. "כך לדוגמה משתמשים במונח כמו 'להרגיש על הגובה', על מנת להביע מצב מצוין. שדרת ניהול בחברות תמיד תמוקם בקומות הגבוהות וכך גם בבנייני מגורים – ככל שאתה עולה במניין הקומות, אתה אמנם משלם יותר, אך גם מקבל נוף מרשים יותר, זרימת אוויר טובה יותר ומרחב של שקט ופרטיות. לא בכדי קומה גבוהה יותר משמעה סטטוס גבוה יותר".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן