Forbes Israel Logo

על המסלול המהיר: היזמים הצעירים שטדי שגיא בטוח שהם מהטובים שיש

גיא וייס (26) ואיתי יצחקי (28) הם מייסדי חברת סטוקו מדיה (StuccoMedia), שפיתחה פלטפורמה לשיווק אתרי מסחר אלקטרוני. החברה הוקמה בשנת 2013, ולאחר שנתיים של עבודה קשה נמכרה לחברת מרקט־טק, שבבעלות המיליארדר הישראלי טדי שגיא, בסכום של כ־43 מיליון דולר.

את הרקע הטכנולוגי העשיר שלהם הם חייבים, בין היתר, לשירותם הצבאי ביחידה טכנולוגית מובחרת, שם נפגשו לראשונה, אך לא רק. איתי סיים בגיל צעיר מאוד תואר ראשון, שאותו עשה תוך כדי לימודיו בתיכון, ותואר שני במדעי המחשב.

לכל הכתבות, הדירוגים והראיונות: עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לדירוג המלא: 30Under30

וייס ויצחקי מספרים שהבינו די מהר כי תחום הפרסום הוא הפלטפורמה הנכונה עבורם לכניסה לעולם היזמות. בשנים האחרונות התפתח מאוד המסחר האלקטרוני, ועדיין – חברות גדולות רבות לא ידעו איך להשתמש במידע שנצבר אצלן בצורה שיטתית ולייצר באמצעותו יותר מכירות", אומר וייס. במשך שנתיים פיתחו אקו־סיסטם שלם שנותן פתרון קצה לחברות מסחר אלקטרוני: בהתבסס על אלגוריתמים בתחום ה־Machine Learning ולמידה סטטיסטית, הטכנולוגיה שפיתחו מנתחת בזמן אמת כמויות אדירות של מידע באמצעות טכנולוגיות ביג דאטה, כדי למקסם את נפח המכירות והתנועה של לקוחות תוך הפחתה משמעותית של עלויות עבור עסקים. "בתוך שנתיים הצלחנו לשבור את השוק והפכנו לשחקן המרכזי בתחום הזה".

איתי יצחקי מימין וגיא וייס | צילום: שלומי יוסף

אך ההתחלה לא היתה קלה. "עבדנו שנתיים ללא משכורות ולא גייסנו כסף בכלל", מספר וייס. "בשנה וחצי־שנתיים הראשונות בעיקר הפסדנו את הכסף של עצמנו. עבדנו בתחילה מבית ההורים של איתי ובהמשך מבית ההורים שלי. לאחר מכן שכרנו משרדון ברחוב לילינבלום בתל אביב. האמנו בעצמנו והשתדלנו לשמור על פרופיל נמוך. היו לנו הצעות השקעה כל הזמן והיה קשה לסרב, כי היינו בתחילת הדרך בסוג של מינוס, אבל החלטנו לא לוותר.

במהלך התקופה לפני הרכישה בחרנו להישאר מתחת לרדאר, כדי להתמקד בפיתוח הטכנולוגי בלבד. החיבור עם טדי שגיא היה סוג של ניצול הזדמנות של שני הצדדים, והגיע בתזמון מתאים לאחר ההנפקה של מרקט־טק. הבאנו את היכולות הטכנולוגיות של סטוקו מדיה לשימוש בפלטפורמה גדולה יותר של הקבוצה של שגיא וכך יצרנו חברה גדולה וחזקה יותר".

"מהיזמים הצעירים הטובים שיש"

"גיא ואיתי הם כישרונות צעירים יוצאי דופן, אנשי טכנולוגיה מוכשרים מהמעלה הראשונה", מספר טדי שגיא על שותפיו החדשים. "בעוד שמרבית אנשי הטכנולוגיה אוהבים להישאר בשדה הטכנולוגי המוכר להם, גיא ואיתי מעוניינים לעשות, ועושים בהצלחה רבה, את מה שמעטים מאנשי הטכנולוגיה הצליחו – לשלב יכולות עסקיות וניהוליות. הם יודעים להוביל קבוצה של אנשים מוכשרים במיוחד ולתת לעובדים את חופש הפעולה והאפשרות ליצירתיות שהם זקוקים להם. החדשנות הטכנולוגית, יחד עם יכולות הניהול, החריצות ויחסי אנוש מצוינים הופכים אותם ממצוינים למעולים, ואני יכול להגיד בביטחון, בתור מי שפגש לאורך השנים הרבה מאוד יזמים צעירים, שהם מהטובים שיש".

שגיא. "גיא ואיתי הם אנשי טכנולוגיה מוכשרים מהמעלה הראשונה" | צילום: יח"צ

בעיני שגיא, המסחר האלקטרוני הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם הטכנולוגי כיום: "התחום הזה צפוי להתרחב ולהשתכלל עוד יותר בשנים הבאות, הרבה מעבר למה שמוכר לנו כיום, כאשר הפעילות האלקטרונית תנגוס חלקים גדולים יותר מהמסחר הקמעונאי המתבצע כיום בערוצים אחרים. יש לנו ציפיות רבות מהפעילות הזו; הרכישה של סטוקו מדיה היתה השקעה מוצלחת ונכונה, שעוד תוכיח את עצמה בהמשך. אני רואה את גיא ואיתי לוקחים את מרקט־טק קדימה, ובטוח שכאשר תבוא עליית המדרגה הבאה במסחר האלקטרוני, אנחנו נהיה שם וסטוקו מדיה, וגיא ואיתי, יובילו את התהליך".

הכתבה המלאה בגיליון פברואר של מגזין פורבס ישראל

לדירוג המלא: 30Under30

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.