חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

על רקע הבור התקציבי: סמנכ"ל הכספים בחברת החשמל התפטר

בעיצומו של משבר כלכלי מהקשים בתולדותיה, הודיע היום סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל הראל בלינקר על התפטרותו מהחברה. לפי חברת החשמל, בלינדה נימק את ההחלטה באווירה קשה שנוצרה בעת האחרונה בינו לבין המנכ"ל אלי גליקמן, אשר אינה מאפשרת לו להמשיך ולמלא את תפקידו כראוי.

דירקטוריון החברה ביקש מבלינדה שימשיך בתפקידו עד לסיום ההנפקות הקרובות הצפויות ופרסום הדוח הכספי לרבעון השלישי לשנת 2012. בדירקטוריון חברת החשמל ציינו את הצלחתו של בלינדה בגיוס הכספים והובלת התשקיף הציבורי לראשונה מזה שנים רבות. 

אלי גליקמן | צילום: יוסי וייס

בעת האחרונה נמצאת חברת החשמל בסערה תקשורתית סביב הבור התקציבי של 1.4 מיליארד שקל ש"פוספס" על ידי אנשי הכספים של החברה, על רקע חובות כבדים בהם נמצאת החברה גם כך. בשבוע שעבר הודיע משרד האוצר כי המדינה תעמיד ערבות מיידית של כמיליארד שקל לחברת החשמל, ובשנת 2013 יפעל האוצר להעמדת ערבות נוספת בסך של 2 מיליארד שקל, זאת במידת הצורך שעלול להיווצר כתוצאה ממשבר הדלקים.

ממשרד האוצר נמסר כי כהן הבהיר לחברת החשמל כי נוכח משבר הדלקים והשינוי המהותי שהוא גוזר לגבי פעילות החברה, נדרשים העמקה וחידוד של מנגנוני הבקרה והפיקוח. לצורך כך, תוך ימים ספורים יועבר לחברה מכתב המציג באופן מפורט מנגנון להידוק הבקרה והדיווח של משרד האוצר על מצבה הפיננסי והתפעולי של החברה. 

לפי דיווח חברת החשמל, הדירקטוריון הציע כי לאחר סיום תפקידו ימשיך בלינדה ללוות את החברה ולסייע לה במתן ייעוץ בתחומי הכספים בהתאם לצורכי החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן